کد خبر 1001296
تاریخ انتشار: ۲۲ مهر ۱۳۹۸ - ۱۰:۰۶
رابرت دنیرو

دنیرو: ما یک مشکل واقعی و فوری داریم، که شامل رئیس‌جمهور گنگستری می‌شود که فکر می‌کند می‌تواند هر کاری که دلش می‌خواهد انجام دهد. تا او هست، مشکلات هم هست و تمام مشکلات زمانی تمام می‌شود که او برود.

به گزارش مشرق، «نمی‌خوام بمیره، می‌خوام بره زندان و حبس»! این جمله را چه کسی گفته و درباره چه کسی؟ در نگاه اول یک جمله معمولی است که شاید توجهات زیادی را به خودش جلب نکند، اما زمانی که متوجه شویم گوینده جمله کیست و طرف صحبت چه کسی، آن‌وقت این جمله می‌تواند یک بمب رسانه‌ای شود.

بیشتر بخوانید:

اسپایک لی: بیایید در انتخابات 2020 در سمت درست تاریخ بایستیم


این جمله ساده را رابرت دنیرو، بازیگر کهنه‌کار سینما در یکی از مصاحبه‌های تازه‌اش به زبان آورده و طرف صحبتش هم کسی نیست جز رئیس‌جمهور فعلی آمریکا! اما ماجرا به همین‌جا ختم نمی‌شود. دنیرو در ادامه مصاحبه از کاخ‌سفیدنشین جنجالی این روزهای دنیای سیاست آمریکا، به عنوان یک «رئیس‌جمهور گنگستر» اسم می‌برد و می‌گوید بی‌صبرانه منتظر آن است که او را پشت میله‌های زندان ببیند.


بهانه مصاحبه با دنیرو، اکران فیلم «ایرلندی» مارتین اسکورسیزی در شهر لندن است و به همین مناسبت، نشریه گاردین سراغ او رفته است. دنیرو هم که فرسنگ‌ها با خانه فاصله دارد، سر درددلش را باز کرده و ناگفته‌هایش را به زبان آورده است. به گفته تحلیلگران سیاسی، این اولین بار نیست که دنیرو درباره دیدگاه‌های سیاسی‌اش صحبت کرده و مخالفت خود را با ترامپ و سیاست‌هایش به رخ می‌کشد، اما این اولین بار است که از علاقه‌اش برای به زندان رفتن رئیس‌جمهور حرف می‌زند.


بازیگر 76 ساله سینما در مصاحبه با گاردین چنین می‌گوید: «ما یک مشکل واقعی و فوری داریم، که شامل رئیس‌جمهور گنگستری می‌شود که فکر می‌کند می‌تواند هر کاری که دلش می‌خواهد انجام دهد. تا او هست، مشکلات هم هست و تمام مشکلات زمانی تمام می‌شود که او برود. کسانی او را دوره کرده‌اند کاملا از او و دیدگاه‌هایش دفاع می‌کنند. طبیعی است که این جمهوریخواهان تندرو از او دفاع کنند، اما ما باید در این رابطه کاری انجام دهیم.»


 بعد از نطق نفسگیر


دنیرو زمانی صحبت از زندان رفتن ترامپ کرد، که خبرنگار از او در این باره پرسید که با این رئیس‌جمهور عشق عکس چکار باید کرد. صحبت‌های دنیرو نه‌تنها در انگلستان که در سراسر جهان انعکاس وسیعی داشته است. بسیاری از حرف‌هایش استقبال کرده و شهامت او در ارائه دیدگاه‌هایش را ستوده‌اند. در این میان، البته برخی هم این صحبت‌ها را نوعی تبلیغات برای خود بازیگر و فیلم تازه‌اش ارزیابی کرده‌اند. شبکه فاکس که رابطه نزدیکی با ترامپ دارد، به‌شدت به مواضع دنیرو تاخته و آن را «یک فرصت‌طلبی از سوی پیرمرد» ارزیابی کرده که «دورانش به پایان رسیده و تلاش دارد با به راه انداختن جنجال، دوباره خودش را مطرح کند.»


از سوی دیگر، طرفداران بازیگر به این نکته اشاره می‌کنند که او طی دهه‌های گذشته دیدگاه‌های سیاسی و اجتماعی‌اش را با صدای بلند بیان کرده و هیچ‌وقت محافظه‌کاری نکرده است. اهل فن هم می‌گویند دنیرو مدت‌هاست در مصاحبه‌هایش به محکوم کردن سیاست‌های ارتجاعی و جنگ‌طلبانه ترامپ می‌پردازد و این موضوع اختصاص به امروز و اکران عمومی ایرلندی ندارد. همین ماه قبل بود که او در مصاحبه‌ای با یک تلویزیون آمریکایی، درباره راه و روش ترامپ حرف زد و به انتقاد شدید از کارهایش پرداخت. در جریان مراسم جوایز تونی (اسکار تئاتری) 2018 هم او از تریبون این مراسم استفاده کرده و طی نطقی نفسگیر، رئیس‌جمهور را به باد انتقاد گرفت.


البته دنیرو در انتقاد از ترامپ تنها نیست و بازیگران، فیلمسازان و هنرمندان دیگری هم هستند که اینجا و آنجا سیاست‌ها و دیدگاه‌های ترامپ را مورد نقد و انتقاد قرار می‌دهند. در این بین، هنرمندان دورگه و آمریکایی لاتینی‌تبار هالیوود هر از چندگاه، نطق‌های تندی علیه رئیس‌جمهور می‌کنند. آنها بیشتر از هرچیز، سیاست‌های مهاجرتی ترامپ را مورد نقد و نکوهش قرار می‌دهند. دیوارکشی در مرز مکزیک و آمریکا و اخراج مهاجرین لاتینی‌تبار آمریکا، موضوعاتی هستند که سخت مورد توجه هنرمندان لاتینی‌تبار هالیوود قرار دارد. اما در بین تمام هنرمندان سه صنعت سینما، تلویزیون و تئاتر، دنیرو تند و تیزتر از بقیه عمل می‌کند و زبانی صریح و تلخ دارد.
 

 بی‌آبرویی برای مدافعان ترامپ


تحلیلگران سیاسی بر این باورند که بیان چنین دیدگاه‌هایی می‌تواند به ضرر ترامپ در دور جدید رقابت‌های انتخاباتی برای حضور در کاخ سفید برای چهار سال دیگر باشد. ترامپ سخت در تلاش است تا به صورت رئیس‌جمهوری دو دوره‌ای درآید و در این راه، به دنبال جلب نظر هنرمندان و دیگر افراد مشهور آمریکایی است. اما به گفته تحلیلگران امور هنری و سیاسی، ترامپ راه سخت و دشواری پیش رو دارد. به باور عمومی، عموم هنرمندان و افراد مشهور آمریکایی جزو مخالفان ترامپ قرار می‌گیرند و کمتر کسی حاضر است اعتبار و شهرت خود را هزینه سیاست‌های پرسروصدا و ارتجاعی این مولتی‌میلیاردر آمریکایی کند. منتقدان عقیده دارند دفاع از ترامپ بیش از آن‌که برای او آبرویی به همراه بیاورد، مدافعانش را بی‌آبرو می‌کند!


دنیرو مدتی قبل هم از ترامپ به عنوان «بازیگری کثیف» یاد کرده بود، که به‌واسطه حضورش در دنیای سیاست باعث عوض‌شدن معنی و مفهوم بسیاری از عبارات و چیزها شده است. این بازیگر هم مثل بسیاری از همکارانش بر این باور است که بسیاری از اعضای حزب جمهوریخواه هم مخالف سیاست‌ها و اقدامات ترامپ هستند، اما می‌ترسند علیه او حرفی زده و اظهارنظری کنند. برای همین، دنیرو اعضای حزب جمهوریخواه را دعوت به شکستن سکوت و ارائه دیدگاه‌هایشان پیرامون اقدامات ترامپ کرده است.

منبع: جام جم آنلاین

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 4
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۱:۲۱ - ۱۳۹۸/۰۷/۲۲
    3 3
    مرگ بر سلبریتی بیسواد
    • IR ۱۱:۳۶ - ۱۳۹۸/۰۷/۲۲
      4 2
      عزیز اشتباه زدی اینجا جاش نبود دنیرو خودش یه عالم یه صاحب سبک یه دانشمنده یه جامعه شناسه با مهناز فرق میکنه
    • IR ۱۲:۱۶ - ۱۳۹۸/۰۷/۲۲
      1 0
      دلم برای مهناز سوخت
  • کیهان IR ۱۱:۳۳ - ۱۳۹۸/۰۷/۲۲
    0 0
    در ایران فقط از به سر رسیدن دوران "پیرزن" ها می نویسند و پیرزن یعنی زن میانه سال، نه زن واقعا پیر.چون ایران سرزمین پیرمرد هاست!نه مشرق؟!

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس