کد خبر 1001142
تاریخ انتشار: ۲۲ مهر ۱۳۹۸ - ۰۴:۱۰
پیاده روی زائران اربعین درمناطق جنوبی عراق

اربعین با همین اوصاف فعلی ووضع حاضر خط مقدم اسلام وتهدید کننده ونگران کننده برای دشمنان است.

به گزارش مشرق، کانال تلگرامی دلنوشته های یک عراقی درباره افزایش تعداد زائران اربعین نوشت: گاهی دیده میشود که در بعضی از گروه ها وصفحات فضای مجازی طوری از مشکلات سفر اربعین گله میکنند و چیزهایی مینویسند که گویی قرار بوده در اربعین روی فرش قرمز تشریفات قدم بگذارند ودر هتل پنج ستاره با خدمات VIP اقامت کنند!

در حالیکه اساسا نه تنها از این خبرها در اربعین نیست، بلکه برعکس سختی ها ومشکلات پیاده روی است که زیارت اربعین را از سفرهای دیگر متمایز میکند.

زائران برای اظهار همدردی با خاندان رسالت پیاده میروند و سختی میکشند وبر زمین سخت میخوابند وگرچه میزبانان عراقی وصاحبان موکب ها با دل وجان میکوشند تا بهترین خدمات ممکن را به زائران حسینی ارائه کنند ولی به هرحال اربعین حسینی ترکیه ومالزی ودبی نیست واتفاقا در اربعین همه وهمه از کشورهای مختلف آمده اند تا موکبی واربعینی شوند ودر کنار برادران وخواهران شان این حال معنوی را به یک شکل ویک نوع مشترک تجربه کنند.  
در اربعین ثروتمند وفقیر وپزشک وبیکار وکشاورز وبازاری و...  همه وهمه زیر پرچم یا حسین در جاده ها بسوی کربلا پیاده میروند ودر موکب ها اقامت میکنند وفراوانند کسانی که در برخی کشورها دارای موقعیت مال واجتماعی بسیار مرفه و بالایی هستند ولی در ایام اربعین به عراق می آیند تا در موکب ها مشغول خدمت شوند وکسی نمی داند این که دارد جارو می زند یا ظرف می شوید خودش پزشکی متخصص یا کارآفرین نامدار در فلان کشور اروپایی است یا شیخ عشیره بزرگ عراقی.

اربعین با همین اوصاف فعلی ووضع حاضر خط مقدم اسلام وتهدید کننده ونگران کننده برای دشمنان است.

اربعین با همین مواکب وچای ابوعلی وآب نوشیدنی با لیوان های رنگی از دست بچه ها ونان تنوری از دست پیرزنان وسختی های حمل ونقل واسکان وازدحام جمعیت اربعین است!

هیچ اشکالی ندارد که برخی حتی در زیارت سید الشهدا وعتبات هم تمایل به امکانات رفاهی وخدمات ویژه وخاص باشند، آنها میتوانند به جای این ایام در سایر فرصت ها ومناسبت ها به زیارت بیایند وفکر سفر بی دردسر ومرفه وخدمات بیش از حدّ ولاکچری را در ایام اربعین از سر بیرون کنند.

اقتضای حرکت عظیم وحماسی و خاطره آفرین پیاده روی در زیارت اربعین همین سختی ها ومشکلاتی است که سازنده و فضیلت پرور است و میتواند کفاره گناهان وفرصت تعالی روحی باشد وهر قدمش درجات معنوی برای زائر رقم بزند. کاش تابش این حقیقت قدسی را با توقعات نادرست شخصی خود پنهان نسازیم...

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس