عزل و بازداشت در ماجرای آزار و اذیت دانش‌آموزان دبستانی در اصفهان

نیویورک تایمز در گزارشی از رشد هولناک انتشار تصاویر آزار جنسی کودکان در اینترنت و کوتاهی دولت‌ها، مراجع قانونی و شرکت‌های بزرگ تکنولوژی در برخورد با پورنوگرافی کودکان خبر داد.

به گزارش مشرق، از آمارهای ارائه شده توسط شرکت‌های گوگل و فیسبوک، انتشار عکس و ویدیو از آزار جنسی کودکان در پلتفرم‌های این شرکت‌ها در سال ۲۰۱۸ به بیش از ۴۵ میلیون مورد رسیده است. این رقم دو برابر تعداد عکس‌ها و ویدیوهای منتشر شده از پورن کودکان در سال ۲۰۱۷ است.

بیشتر بخوانید:

بازداشت عوامل «مصاحبه جنسی با کودکان» +فیلم

بازیگر فیلم خشم و هیاهو متهم به آزار جنسی شد

معضل انتشار تصاویر و فیلم‌های هرزه نگارانه کودکان در آمریکا


نیویورک تایمز می‌گوید این شرکت‌ها در رشد بی‌سابقه پورنوگرافی کودکان مسئولند و توجه بسیار کمی به افزایش نفرت‌پراکنی، پروپاگاندای گروه‌های تروریستی و همچنین پورنوگرافی کودکان نشان داده‌اند.


نیویورک تایمز به کمبود نیرو و بودجه مراجع قانونی اشاره می‌کند و می‌گوید این مراجع به‌درستی موارد انتشار عکس و فیلم از آزارجنسی کودکان را گزارش و پیگیری نکرده‌اند.


طبق گزارش نیویورک تایمز انتشار پورنوگرافی کودکان به پلتفرم‌های فیسبوک و گوگل محدود نمی‌شود. کودکان که در برخی موارد ۳ تا ۴ سال دارند، مورد آزار جنسی و بعضا شکنجه قرار می‌گیرند و گروه‌های آنلاین به صورت روزافزون تصاویر این کودکان کم‌سن و سال را در حالی که به اشکال افراطی‌تر و شدیدتر مورد آزار جنسی قرار می‌گیرند، منتشر می‌کنند.


این گروه‌ها با استفاده از تکنولوژی رمزگذاری و «دارک‌وب» آموزش می‌دهند چگونه از آزار جنسی کودکان تصویر ضبط کرده و منتشر کنند. در برخی از موارد کودکان مجبور به نشان دادن علائمی می‌شوند که به‌روز بودن آن تصاویر را ثابت کند.


به‌ نوشته این روزنامه جنایتکاران از خلاء یا نامناسب بودن اقدام قانونی از سوی صاحبان پلتفرم‌ها و مراجع قانونی استفاده کرده و موفق به گسترش و رشد انتشار پورنوگرافی کودکان شده‌اند.


نیویورک‌تایمز می‌نویسد در سال‌های گذشته، ایالات متحده آمریکا نقش اصلی را در انتشار این تصاویر دارد.

منبع: جام نیوز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس