نماینده سوریه در سازمان ملل متحد در مصاحبه‌ای گفت که کشورهای غربی و متحدان آنها به دنبال انتقام‌گیری از سوریه بابت پیروزی حلب هستند.

به گزارش مشرق، بشار جعفری، نماینده سوریه در سازمان ملل متحد روز جمعه اقدامات اخیر کشورهای غربی در سازمان ملل متحد علیه سوریه را «غم‌انگیزترین مصادیق ریاکاری دیپلماتیک و سیاسی» خواند. 

وی در مصاحبه با پرس‌تی‌وی گفت: «تمامی این اقدامات چشم به روی موضوع شناسایی جنایتکارها می‌بندند و تنها به دنبال تحریف واقعیت‌ها و (تحریف) تعریف دولت سوریه و متحدانش هستند و در حال انتقام‌گیری بابت پیروزی ارتش سوریه و متحدانش در برابر ترویست‌ها در حلب هستند.»

دیپلمات ارشد سوریه به علاوه خاطرنشان کرد که حامیان اصلی فعالیت‌های تروریستی در سوریه از جمله انگلیس، فرانسه و ایالات متحده آمریکا از آزادسازی شهر حلب از چنگ تروریست‌های مورد حمایت غرب «به شدت عصبانی» هستند.

اظهارات آقای جعفری ساعاتی بعد از آن مطرح شد که رسانه‌های بین‌المللی گزارش دادند فرانسه در حال تنظیم پیش‌نویس قطعنامه‌ای در شورای امنیت سازمان ملل متحد درباره اوضاع حلب است. 

نماینده سوریه در سازمان ملل در اظهارنظر درباره توافق تخلیه بخش‌های شمال غربی شهر حلب گفت که مشکل اصلی، عدم احترامو پایبندی گروه‌های تروریستی به این توافق است. 

وی اضافه کرد که در نتیجه این موضوع، سوریه چاره‌ای جز معلق نگاه داشتن مرحله پایانی عملیات تخلیه، تا زمان روشن شدن امور و دریافت ضمانت‌های قوی‌تر از طرف حامیان خارجی تروریست‌ها ندارد. 

بشار جعفری خاطرنشان کرد که اقدامات «شنیع» تروریست‌ها به طور حتم از بازگشت هزاران نفر از افراد غیرنظامی به خانه‌هایشان جلوگیری می‌کند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس