کد خبر 999462
تاریخ انتشار: ۱۶ مهر ۱۳۹۸ - ۰۹:۲۱

داور بین المللی سابق فوتبال ایران گفت: داوری در لیگ نوزدهم هم مثل دوره های گذشته است منتقدین از داوری ها انتقاد می کنند و کمیته داوران دفاع می کند.

به گزارش مشرق، نوید مظفری در مورد اینکه کمیته داوران فدراسیون فوتبال هیچ عضوی ندارد گفت: طبق آئین نامه فیفا یکی از اعضای هیات رئیسه رئیس کمیته داوران می شود و او مسئول انتخاب سایر اعضای کمیته است.  در این آئین نامه زمانی برای تعیین اعضای کمیته نیامده اما اینگونه هم نیست که مثلا یکسال یا دوسال بعد رئیس کمیته داوران بخواهد اعضای کمیته اش را انتخاب کند! مثلا مگر می شود رئیس جمهوری بعد از انتخاب کابینه اش را انتخاب نکند؟!

بیشتر بخوانید:

کارشناس داوری: حق با بیرانوند است اما او حق اعتراض ندارد

وی در مورد شرایط داوری در شش هفته ابتدایی لیگ نوزدهم گفت: به نظر من داوری در دوران هدایت ممبینی هیچ تغییری نکرده است. مثل همیشه  منتقدین از داوری ها انتقاد می کنند و کمیته داوران از داوری ها دفاع می کند و می گوید عالی است! این مساله ای است که در داوری های فوتبال ما همیشه تکرار می شود. حتی یادم می آید که در دوره گذشته فریدون اصفهانیان رئیس سابق کمیته داوران گفت که اشتباهات داوران فوتبال ما از داوران آلمانی کمتر است! این جمله تاریخی بود! البته منتقدین هم دوست دارند بگویند داوری ها خوب وعالی است ولی بی‌مورد نمی توان از داوری ها تعریف و تمجید کرد.

مظفری تصریح کرد: در دوران ممبینی هم مثل دوره های گذشته داوری ما بر همان پاشنه می چرخد و تغییری در داوری شاهد نبوده ایم. البته شاید در اداوار گذشته شرایط بهتر بوده زیرا حداقل چهار نفر به عنوان اعضای کمیته داوران دور هم می نشستند ولی در این زمان حتی آن مساله هم وجود ندارد.

این کارشناس داوری فوتبال با انتقاد از چیدمان های داوری در لیگ نوزدهم گفت: برخی از چید مان ها در این فصل بسیار عجیب و غریب است ضمن اینکه حتی داوری که مرتکب اشتباه تاثیرگذار هم شده باز در هفته بعدی به او داوری داده اند. 

منبع: فارس