علی‌رغم ادعای کاخ‌سفید مبنی بر اینکه سیاست "تغییر رژیم" در ایران را دنبال نمی‌کند، قرار است وزیر خارجه امریکا در همایش گروه‌های برانداز سخنرانی کند.

به گزارش مشرق، روز گذشته رسانه‌های اپوزیسیون خبر دادند که گروه‌های تروریست برانداز شامل تجزیه طلبان بلوچ، تجزیه‌طلبان کرد، تجزیه‌طلبان عرب، گروهک منافقین و چریک‌های فدایی خلق در نشستی با موضوع "اتحاد برای آینده ایران" که توسط سازمانی موسوم به "اتحاد علیه ایران هسته‌ای" (UANI) برنامه‌ریزی شده است، مشارکت خواهند کرد.

بیشتر بخوانید:

سناریوی ترامپ برای توجیه شکست

علی‌رغم ادعای کاخ‌سفید مبنی بر اینکه سیاست "تغییر رژیم" در ایران را دنبال نمی‌کند، قرار است «مایک پمپئو» وزیر خارجه امریکا، در این همایش سخنرانی کند.

وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در پی این حرکت خصمانه اعلام کرد که برگزارکنندگان این نشست ضدایرانی از جمله سازمان امریکایی "اتحاد علیه ایران هسته‌ای" را به فهرست گروه‌های تروریستی خود اضافه خواهد نمود.

سازمان مورد اشاره را «جوزف لیبرمن» سناتور پیشین دموکرات، مدیریت می‌کند.

تکمیلی| ساعتی قبل دویچه وله خبر داد: پس از واکنش تند ایران به برگزاری نشست یادشده، احزاب کرد شامل "حزب دموکرات کردستان"، "حزب دموکرات کردستان ایران"، "حزب کومله انقلابی زحمتکشان کردستان ایران" و حزب "کومله زحمتکشان کردستان" با انتشار بیانیه‌ای اعلام کردند که در این نشست حاضر نخواهند شد.

منبع: جام نیوز