کد خبر 995731
تاریخ انتشار: ۲ مهر ۱۳۹۸ - ۲۳:۲۷

وزیر صنعت، معدن و تجارت با بیان اینکه تعهدات خودروسازان برای تحویل خودروهای پیش فروش شده تا پایان سال باید به صفر برسد، هشدار داد: خودروسازان متخلف به تعزیرات معرفی می‌شوند.

به گزارش مشرق به نقل از خانه ملت، رضا رحمانی درباره آخرین وضعیت بازار خودرو و تولید داخلی، اظهار کرد: برای ساماندهی این صنعت، اقدامات اصلاحی انجام شده که افزایش ساخت داخل و رفع تعهدات قبلی از اصلی‌ترین برنامه‌ها است، خودروسازان باید پیش از شروع سال تعهدات خود را به صفر رسانند.

بیشتر بخوانید:

محصولات جدید جایگزین پراید و ۴۰۵ خواهند شد

عضو کابینه دوازدهم با بیان اینکه تکیه بر توان داخل برنامه اصلی صنعت خودرو است، ادامه داد: تولید محصولات جدید و خروج خودروهای قدیمی از خط تولید یکی دیگر از برنامه‌ها برای ارتقا صنعت خودروسازی است.

وی درباره خودروسازانی که به تعهدات خود عمل نکردند، گفت: شرکت هایی که توان تحویل تعهدات را داشتند اما عامدانه و برای کسب منفعت از عمل به آن سرباز زدند، به تعزیرات معرفی شدند.

وزیر صنعت، معدن و تجارت اضافه کرد: برخی خودروسازان نیز به دلیل اعمال تحریم‌ها نتوانستند خودروهای خارجی را به مرم تحویل دهند.

رحمانی همچنین درباره تعرفه واردات لاستیک، گفت: تعرفه واردات لاستیک به ارز تخصیص یافته، وابسته است؛ به طور مثال برای واردات لاستیک سنگین تاکنون ارز ۴۲۰۰ تومانی تخصیص داده و تامین شده است.

وزیر صنعت، معدن و تجارت با بیان اینکه تعرفه واردات لاستیک خودروهای سواری با خودروهای سنگین متفاوت است، افزود: اگر تولید داخلی نیاز را رفع کند، واردات ممنوع می‌شود اما اگر تولید به میزان کافی نباشد با اهرم تعرفه از تولید داخل حمایت می‌شود.