کد خبر 983230
تاریخ انتشار: ۲۰ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۷:۰۹

ویزای شینگن برای سفر به بسیاری از کشورهای عضو اتحادیه اروپا ضروری است‌. در سال ۱۹۸۵، معاهده ای تحت عنوان معاهده شینگن بین سران کشورهای آلمان، فرانسه، هلند، بلژیک و لوکزامبورگ منعقد شد که طبق این معاهده مردم کشورهای عضو معاهده می توانند بدون اخذ ویزا به سایر کشورهای عضو معاهده سفر کنند و مردم کشورهای خارج از معاهده با اخذ ویزای شینگن یکی از کشورهای عضو می توانند به همه کشورهای عضو معاهده سفر کنند. لازم به ذکر است که به مرور زمان کشورهای بیشتری اعم از اسپانیا، ایتالیا، لهستان، دانمارک، جمهوری چک، اتریش، فنلاند، یونان، لیتوان، استونی، مجارستان، اسلواکی، اسلوونی، لتونی، نروژ، پرتغال و سوئد به معاهده شینگن پیوستند که به مجموع خاک این کشورها منطقه شینگن گفته می شود. بنابراین اگر شما ویزای شینگن یکی از کشورهای مذکور را اخذ کنید به موجب آن می توانید به همه کشورهای واقع در منطقه شینگن سفر کنید. البته ویزای شینگن نیز در انواع متفاوتی صادر می شود که با دریافت هریک از آنها از امتیازات متفاوتی برخوردار خواهید شد. پس اگر قصد سفر به منطقه شینگن را دارید ابتدا باید ببینید که به کدام نوع از ویزای شینگن نیاز دارید. در بخش بعدی مقاله انواع ویزای شینگن را معرفی می کنیم‌.

انواع ویزای شینگن

به طور کلی ویزای شینگن به چهار نوع  A، B، C و D تقسیم می شود. ویزای شینگن نوع A، نوعی ویزای ترانزیت است. در واقع اگر مقصد اصلی شما کشورهای واقع در منطقه شینگن نیست اما برای رفتن به مقصد اصلی خود لازم است که در یکی از کشورهای عضو توقف داشته باشید باید ویزای شینگن نوع A را دریافت کنید. دقت داشته باشید که با استفاده از ویزای شینگن A حق خروج از فرودگاه کشور موردنظر را ندارید یعنی فقط می توانید در فرودگاه توقف داشته باشید و پرواز خود را تغییر دهید. اعتبار ویزای شینگن A در هر دوره شش ماهه حداکثر سه ماه است.

ویزای شینگن نوع B ویزای عبوری است یعنی این نوع ویزا هم مانند ویزای A اقامتی نیست و به موجب آن می توانید در یکی از کشورهای واقع در منطقه شینگن توقف داشته باشید و سپس به کشوری خارج از منطقه سفر کنید. البته با استفاده از ویزای نوعB می توانید از فرودگاه خارج شده و از راه زمینی به سمت مقصد خود حرکت کنید. اعتبار ویزای نوع  Bنیز در هر دوره شش ماهه حداکثر سه ماه است.

ویزای شینگن نوع C، ویزای توریستی منطقه شینگن است و به عنوان پرطرفدارترین نوع ویزای شینگن شناخته می شود. با اخذ ویزای نوع C می توانید حداکثر نود روز در منطقه شینگن اقامت داشته باشید. ویزای توریستی نیز هر شش ماه یک بار قابل دریافت است.

اما ویزای شینگن نوع D ویزای اقامتی بلندمدت است که ویزای ملی نیز نامیده می شود. بنابراین اگر میخواهید به صورت طولانی مدت در منطقه شینگن حضور داشته باشید باید برای دریافت ویزای نوع D اقدام کنید. حالا که صحبت از دریافت ویزای شینگن شد اجازه دهید ببینیم که برای اخذ ویزا به چه نحوی باید اقدام کنیم.

وقت سفارت

یکی از مواردی که هموطنان عزیز قبل از اقدام برای درخواست ویزا حتما باید به آن توجه داشته باشند اخذ وقت سفارت از سفارت مورد نظر می باشد.بهتر است دو الی سه ماه قبل از اقدام برای سفر جهت اخذ وقت سفارت مورد نظر اقدام کرده تا از برنامه سفر خود عقب نمانند.این مورد بسیار مهم می باشد و بارها مسافران بدون اطلاع از این موضوع از برنامه سفر خود بارمانده اند زیرا گرفتن وقت سفارت در برخی موارد ممکن است ماهها به طول  بیانجامد.

وقت سفارت کشورهای چه تفاوتی با هم دارند ؟

مورد دیگری که مهم می باشد این است که قبل از تصمیم به سفر از آژانس های مسافرتی معتبر مانند ویزاگردی مشاوره گرفته و سوال کنید که وقت سفارت کشوری که مد نظر دارید به چه صورت می باشد. به عنوان مثال گرفتن وقت سفارت ایتالیا در برخی موارد به علت درخواست بالای توریست برای بازدید از ایتالیا و اخذ ویزای ایتالیا در برخی موارد ممکن است چند ماه به طول بیانجامد.در صورت نیاز به مشاوره رایگان در این زمینه به سایت ویزاگردی به آدرس اینترنتی visagardi.com مراجعه کنید و از خدمات آژانس ماکان سیر آسمان استفاده کنید. تلفن های تماس این مجموعه 7-22360894-021 بوده که در ساعات اداری میتوانید از خدمات مشاوره کارشناسان استفاده کنید.

محتوای تبلیغاتی

برچسب‌ها