کد خبر 968009
تاریخ انتشار: ۲۸ خرداد ۱۳۹۸ - ۲۳:۰۰

دادستان شیراز گفت: نظر کارشناسی کمیته حقیقت یاب شورای شهر فاقد هرگونه اعتبار کارشناسی برای مرجع قضایی بوده و انتشار آن وجاهت قانونی دارد.

به گزارش مشرق به نقل از روابط عمومی دادگستری استان فارس، قاضی آسیابی اظهار داشت: با توجه به تشکیل پرونده قضایی نسبت به سیل شیراز و رسیدگی در شعبه هشتم بازپرسی دادسرای عمومی و انقلاب شیراز، طبق قانون مرجع تعیین هیات کارشناسی تنها مرجع قضایی ذیصلاح بوده و مبنای تشخیص مقصرین نیز نظر هیات کارشناسی منتخب مرجع قضایی است.

بیشتر بخوانید:

مقصر اصلی سیل شیراز معرفی شد

وی ضمن تاکید بر اینکه نظر کارشناسی کمیته حقیقت یاب شورای شهر فاقد هرگونه اعتبار کارشناسی برای مرجع قضایی بوده و انتشار آن فاقد هرگونه وجاهت قانونی است، افزود: تذکر لازم از ناحیه دادستانی به کمیته مذکور داده خواهد شد.

دادستان شیراز همچنین بیان کرد: با توجه به وصول نظریه هیات پنج نفره کارشناسی، چهار تن از شهرداران ادوار مختلف شیراز هرکدام به میزان ۲۵ درصد مقصر شناخته شده اند و نظریه هیات کارشناسی در مرحله ابلاغ است.

آسیابی تصریح کرد: در نظریه هیات کارشناسی تعیین شده از سوی مرجع قضایی فقط شهرداری شیراز مقصر شناخته شده و در نظریه مذکور به جز شهرداری نامی از نهاد یا نهادهای دیگر به عنوان مقصر برده نشده است.

دادستان شیراز تصریح کرد: بر اساس نظریه هیات کارشناسی سه نفره قبلی نیز دو تن از مدیران مقصر شناخته شده بودند که در نظریه هیات پنج نفره، تعداد مقصران به چهار نفر افزایش یافت.