کد خبر 959465
تاریخ انتشار: ۲۶ اردیبهشت ۱۳۹۸ - ۲۰:۴۶

رئیس هیئت ملی یمن با اشاره به جنایت اخیر ائتلاف متجاوز سعودی در صنعا گفت که هدف قرار دادن یمنی‌ها در ماه مبارک رمضان بیانگر شکست نظامی و سیاسی متجاوزان است.

به گزارش مشرق به نقل از المسیره، محمد عبدالسلام رئیس هیئت ملی یمن جنایت ائتلاف متجاوز سعودی در صنعاء را که چندین شهید و زخمی برجا گذاشت محکوم کرد.

ببینید

تصاویر جدید از کودک کشی آل سعود ۱ ۳+

وی اظهار داشت: این جنایت بیانگر شکست نظامی و سیاسی متجاوزان و ناتوانی آنها در واکنش به عملیات نیروهای ارتش و کمیته‌های مردمی است.

عبدالسلام گفت: هدف قرار دادن یمنی‌ها توسط متجاوزان در ماه مبارک رمضان شکست نظامی، سیاسی، اخلاقی و رسانه‌های کشورهای ائتلاف متجاوز سعودی را ثابت می‌کند.

رئیس هیئت ملی یمن افزود: سلاحی که یمنی‌ها را می‌کشد ساخت آمریکا و فرانسه است و بنابراین نباید انتظار داشته باشیم که این کشورها در کنار مستضعفان یمنی بایستند.

عبدالسلام گفت: ما در این دنیا فقط به خداوند و انسان‌های شرافتمند تکیه می‌کنیم نه بر جامعه جهانی.

وزارت بهداشت یمن ساعاتی قبل اعلام کرد در حملات جنگنده‌های دشمن سعودی به منازل مردم در صنعاء، دست‌کم ۳۲ غیرنظامی شهید و زخمی شده‌اند.

تازه‌ترین آمار شهدا و مجروحان این جنایت حاکی از شهادت ۶ نفر و زخمی شدن ۵۲ نفر دیگر است.

سه شنبه ششم فروردین ۹۸، چهارمین سال جنگ اقتصادی و نظامی رژیم سعودی اماراتی ضد ملت یمن با آماری وحشتناک به پایان رسید و در سایه بی‌تفاوتی جامعه جهانی و حمایت‌های مدعیان دفاع از حقوق بشر از آل سعود وارد پنجمین سال پیاپی خود شد.

بر اساس آماری که مرکز حقوق و توسعه یمن (ORG LCRDYE ) منتشر کرد، با گذشت چهارسال از آغاز تجاوز سعودی اماراتی به یمن بالغ بر ۱۵ هزار و ۱۸۵ غیرنظامی در نتیجه حملات هوایی جنگنده‌های رژیم آل سعود به شهادت رسیده‌اند که ۳۵۲۷ نفر از آنها کودک و ۲۲۷۷ نفر زن هستند. همچنین در نتیجه این حملات بالغ بر ۲۳۸۲۲ غیرنظامی زخمی شده‌اند که از میان آنها می‌توان به ۳۵۲۶ کودک و ۲۵۸۷ زن اشاره کرد.

منبع: تسنیم