آیا می توانید زمانی را تصور کنید که در آن قادر خواهید بود با انسان های دیگر از طریق فکر کردن ارتباط برقرار کنید در حالی که هوش ما بشدت افزایش یافته و زمانی که دچار بیماری های حاد و قلبی-عروقی می شوید، روبات های بسیار کوچک بدرون رگ ها شما فرستاده می شوند تا با بیماری ها مبارزه کنند؟ برخی از دانشمندان یک زمان صد ساله را برای تحقق پیوستن تمامی این پیش گویی ها در نظر گرفته اند.

به گزارش گروه خواندنی های مشرق، پیشرفت تکنولوژیک بشر با شدت بسیار زیادی در حال پیشروی است و واقعا نمی توان زندگی انسان مجهز شده به آخرین فنون را در صد سال آینده پیش بینی کرد با این وجود با توجه به تحقیقا در دست تکمیل دانشمندان حوزه های علوم مختلف، برخی از محققان حدس می زنند که انسان در اوائل قرن بیست و دوم به چه تکنولوژی هایی مجهز خواهد شد و از چه فناوری های جدیدی برای سهولت و بهبود زندگی خود استفاده خواهد کرد.
 
1- ارتباط با سایر انسان ها از طریق فکر کردن
 
 
به احتمال قریب به یقین تا صد سال آینده و با پیشرفت هایی که در زمینه علوم عصب شناختی صورت خواهد کرد انسان موفق به کشف ساز و کارهایی خواهد شد که با آن می تواند از طریف فکر کردن و تله پاتی با مغر انسان های دیگر ارتباط برقرار کند. حتی هم اکنون چیپ های اکترونیکی کوچکی ساخته شده و در مرحله تست است که بر اساس آن و با به کار گذاشتنش در کنار مغز انسان می توان توانایی های مغزی را افزایش داد و با دیگران با روش های جدید ارتباط برقرار کرد.
 
2- نانو روبات ها قادرند که در درون رگ های بدن سفر کنند
 
 
دانشمندان صنعت نانوتکنولوژی در حال ساخت و تکمیل روبات های هدفمندی هستند که قادرند در رگ های بدن سفر کنند و به اندام مورد نظر برسند و کارهای درمانی را در همان نقطه آغاز کنند. این نانوروبات ها حتی قادر خواهند بود وارد بافت مغز شوند و بخش های آسیب دیده را ترمیم و بازسازی کنند و حافظه انسان را نیز کپی کنند.
 
3- استفاده مردم جهان از یک واحد پولی مشترک
 
 
تحولات اقتصادی و اثر جهانی شدن اقتصاد سبب یکدستی و ایجاد یک واحد پولی مشترک در سراسر دنیا خواهد شد. این امر سبب منظم تر شدن روند رشد اقتصادی و کمک به کشورهای ضعیف تر برای رشد اقتصادی و رسیدن به رشد اقتصادی بالاتر خواهد شد.4- هوش انسان افزایش جهش گونه خواهد داشت



به لطف پیشرفت های شگفت انگیز علم نانوتکنولوژی و دستاوردهای عصب شناسی و زیست شناسی، اسنان تا صد یال آینده قادر خواهد بود ساز و کار هوش انسان را بدست بیاورد و با کمک دارو و روش های محرک آموزشی هوش انسان را افزایش قابل ملاحظه ای دهد. 

5- کنترل تغییرات آب و هوایی



هم اکنون نیز انسان به تکنولوژی هایی دست یافته که با تکیه بر آن توانایی کنترل و اعمال نفوذ بر تغییرات آب و هوایی به منظور کاستن از اثارت مخرب آن را دارد اما با پیشرفت علوم هوا-فضا در صد سال آینده، به احتمال زیاد قادر خواهیم بود هنگام تغییرات مخرب آب و هوایی مانند تندبادها و گرداب ها بر آنها غلبه کنیم و آنها را خاموش نگه داریم.
6- قابل سکونت شدن قطب جنوب



تا صد سال آینده و با رشد جمعیت انسان به حدود ده میلیارد نفر، قادر خواهیم بود با کمک صنعت در حال پیشروی ساخت خانه های مستحکم و گرم، قطب جنوب را نیز قابل سکونت کنیم و در آن صنعت و بازرگانی راه بیندازیم و بدون ضرر زدن به طبیعت، شهرهای کوچک بسازیم.

7- فقط سه زبان عمده در جهان وجود خواهد داشت



تا صد سال آینده به احتمال زیاد فقط سه زبان انگلیسی، اسپانیولی و ماندارین (چینی) در جهان وجود خواهد داشت و مابقی زبان های دیگر دنیا به صورت زبان های ضعیف و در حال حل شدن در زبان های اصلی در خواهند آمد. احتمالا تا صد سال آینده  بیش از هشتاد درصد نوجوانان دنیا قادر خواهند بود به سه زبان اصلی صحبت کنند.
8- صحراها تبدیل به جنگل های انبوه خواهند شد



دست آوردهای بسیاری در زمینه زمین شناسی و گیاه شناسی بدست آمده است و این تکنولوژی ها با سرعت در حال پیشرفت و تکاملند و به نظر می رسد به احتمال قریب به یقین تا صد سال آینده بشر خواهد توانست در بیایان های داغ و سوزان، جنگل های انبوه بارانی بوجود بیاورد.