کد خبر 924010
تاریخ انتشار: ۹ دی ۱۳۹۷ - ۱۰:۰۶

تعداد کل اعضاء تعاونی های ثبت شده در آذر ۳۱۱۹ نفر و تعداد شاغل ۲۴۷۴ نفر و سرمایه اولیه حدود ۳۱ میلیارد ریال میباشد. متوسط تعداد اعضاء و شاغل مربوط به این تعاونیها به ترتیب ۱۵ و ۱۲ نفر میباشد.

به گزارش مشرق، بر اساس گزارشات اخذ شده از سامانه جامع آمارهای ثبتی تعاون، در آذر ماه سال ۱۳۹۷، تعداد ۲۰۸ شرکت تعاونی در این ماه تشکیل و ثبت شده اند که وضعیت فعالیت آنان در حال بهره برداری و یا در دست اجرا میباشند. تعداد کل اعضاء تعاونی های مذکور ۳۱۱۹ نفر و تعداد شاغل ۲۴۷۴ نفر و سرمایه اولیه حدود ۳۱ میلیارد ریال میباشد. متوسط تعداد اعضاء و شاغل مربوط به این تعاونیها به ترتیب ۱۵ و ۱۲ نفر میباشد.

بیشتر بخوانید

اعلام اولویت‌های اقتصادی دولت توسط جهانگیری

بیشترین تعداد تعاونی تشکیل و ثبت شده به استان های خراسان رضوی ۲۹ تعاونی و فارس ۲۵ تعاونی تعلق دارد. همچنین کمترین تعداد تعاونی تشکیل و ثبت شده به استان های خراسان جنوبی، خراسان شمالی و کردستان هر کدام با تعداد ۱ تعاونی اختصاص دارد.

بیشترین تعداد تعاونی ثبت شده در فعالیت های "کشاورزی" و "صنعت" به ترتیب با ۵۹ و ۴۱ واحد میباشند. تعاونی های دارای فعالیت "کشاورزی" و "ساختمان" به ترتیب با ۷۴۸ و ۴۰۰ نفر دارای بیشترین اعضا میباشد. همچنین بیشترین شاغل مربوط به تعاونی های دارای فعالیت "کشاورزی" و " صنعت" به ترتیب با ۷۲۱ و ۴۴۲ نفر میباشد.

مقایسه عملکرد ماه آذر ۱۳۹۷ نسبت به آبان ۱۳۹۷:

تعداد تعاونیهای ثبت شده در آذر ماه سال جاری (۲۰۸ واحد) در مقایسه با ماه گذشته (۲۱۹ واحد)، کاهشی معادل ۵% دارد. تعداد اعضاء کاهشی معادل ۴۹% و تعداد فرصت شغلی کاهشی معادل ۷% را به همراه دارند.

مقایسه عملکرد ماه آذر ۱۳۹۷ نسبت به آذر ۱۳۹۶:

تعداد تعاونیهای ثبت شده در آذر ماه سال جاری (۲۰۸ واحد) در مقایسه با مدت مشابه در سال قبل (۴۰۰ واحد)، کاهشی معادل ۴۸% دارد. تعداد اعضاء کاهشی معادل ۵۰% و تعداد فرصت شغلی کاهشی معادل ۶۷% را به همراه دارند.

منبع: تسنیم