کد خبر 915110
تاریخ انتشار: ۱۰ آذر ۱۳۹۷ - ۰۶:۴۰

یکی از نمایندگان مجلس با حضور در شعبه فروشگاه زنجیره‌ای افق کوروش از نزدیک در جریان اعتراضات مردم نسبت به گرانفروشی در این فروشگاه قرار گرفت.

سرویس اقتصاد مشرق - حجت‌الاسلام عبدالحمید خدری نماینده مردم بوشهر در مجلس شورای اسلامی که سابقه قضاوت در دادگاه انقلاب اسلامی را نیز در پرونده کاری خود دارد در جریان بازدید از یکی از شعبات فروشگاه زنجیره ای افق کوروش در حوزه انتخابیه خود، با اعتراض‌ها نسبت به گرانفروشی در این مجموعه فروشگاهی مواجه شد.

بیشتر بخوانید

گرانفروشی در «افق کوروش» با شعار همواره تخفیف!

براساس این فیلم که از حضور وی در این فروشگاه منتشر شده است، خدری به مقایسه قیمت فروش کالایی مشابه با تاریخ تولید یکسان در افق کوروش و مغازه‌های سطح شهر می‌پردازد که نشان دهنده گرانفروشی 3 هزار تومانی یک کالا در این فروشگاه است.

مرورگر شما از ویدئو پشتیبانی نمی‌کند.
فایل آن‌را از اینجا دانلود کنید: video/mp4

آنچه از مکالمات در این ویدئو قابل مشاهده است، کالای مذکور در فروشگاه افق کوروش به قیمت حدود 13 هزار تومان برای فروش عرضه شده که با تخفیف به مشتری 10 هزار و 400 تومان فروخته می‌شود در حالی که قیمت همین محصول در سطح شهر کمتر از 10 هزار تومان است.

این گرانفروشی در حالی است که فروشگاه‌های زنجیره‌ای به دلیل خرید عمده از تولیدکنندگان، بعضا با قیمت بسیار پایین تری از نرخی که در اختیار خرده فروشان قرار می‌گیرد، محصول را خریداری می‌کنند. بنابراین می‌توان گفت این مجموعه فروشگاه مبلغ بسیار بیشتری از سود خود از مشتریان دریافت می‌کند.