گروه های تروریستی موجود در غرب شهر حلب با نقض توافق بین روسیه و ترکیه، حملاتی را علیه مناطق مسکونی غرب حلب آغاز کردند.

به گزارش مشرق، مذاکرات میان دولت روسیه و ترکیه برای اجرای کامل توافق تشکیل منطقه غیر نظامی عاری از گروه های تروریستی در استان های حلب، حماه، ادلب و لاذقیه در شمال سوریه همچنان ادامه دارد.

همزمان با تلاش های گسترده آنکارا و مسکو برای حفظ و اجرای کامل توافق در شمال سوریه، برخی گروه های تروریستی (هیات تحریر الشام یا همان جبهه النصره) از عملی شدن این توافق جلوگیری می کنند و بر مواضع خود مبنی بر باقی ماندن در مناطق اشغالی تاکید دارند.

گروه های تروریستی در شمال سوریه مخالفت خود را فقط به صورت رسانه ای اعلام نکردند و چهارشنبه شب هم آتش بس را در منطقه نقض کردند و با حملات سنگین، مواضع نیروهای سوری را هدف قرار دادند.

براساس اطلاعات به دست آمده، گروه های تروریستی در گام نخست با آتش سنگین توپخانه، ایستگاه های نظامی و دفاعی نیروهای ارتش سوریه و دفاع مردمی را در غرب شهر حلب نشانه رفتند.

به گفته منابع میدانی، یگان های زمینی عناصر تروریستی پس از حملات خمپاره ای از چند محور علیه نیروهای سوری در مناطق «صالات اللیرمون، حومه جمعیه الزهرا، کفرحمره و اکثار البذار» واقع در غرب و شمال غرب شهر حلب هجوم آوردند.

به گزارش مشرق، همزمان با حملات گروه های تروریستی، یگان موشکی و توپخانه ای ارتش سوریه به سرعت وارد عمل شدند و به شدت مواضع تروریست ها را هدف قرار دادند و خسارت های سنگینی به آنان وارد کردند.

نیروهای یگان های زمینی که در حالت آماده باش قرار داشتند با عناصر تروریستی درگیر شدند و با واکنش قاطع از نفوذ آنان در مناطق غربی شهر حلب جلوگیری کردند؛ در جریان درگیری ها در این محور، ۲۰ تن از تروریست ها به هلاکت رسیدند و شماری دیگر زخمی شدند.

یک منبع میدانی در گفت وگو با مشرق اعلام کرد:

تروریست ها درصدد بودند با عقب راندن نیروهای سوری، دروازه غربی شهر حلب را به اشغال دربیاورند و مرکز شهر را نا امن کنند که ناکام ماندند.

این منبع میدانی با بیان این که شماری از شهروندان سوری از جمله چند کودک در حملات خمپاره ای تروریست ها شهید و زخمی شدند، افزود: تروریست ها باید براساس توافق حدود ۲۰ کیلومتر از  حومه شهر حلب عقب نشینی می کردند اما آتش بس را در این محور نقض کردند تا تحولات پیچیده تر شود.

برچسب‌ها