کد خبر 887158
تاریخ انتشار: ۳ شهریور ۱۳۹۷ - ۱۴:۴۰

مخاطب این نامه مقدمتا تمام مردم ایران هستند که معتقدم علیرغم اینکه ۸۲ در صد آنان در جریان مستقیم چگونگی ها و چرائی های منجر به پیروزی انقلاب اسلامی سال ۱۳۵۷ نبوده اند...

به گزارش مشرق؛ متن کامل مکتوب تاریخیِ دکتر حسن سبحانی دامغانی استاد اقتصاد دانشگاه تهران و نماینده ادوار مجلس شورای اسلامی که در قالب پنجمین «نامه ای برای ایران» و با عنوان «فرصتی برای جمهوری دوم» تنظیم شده است را از نظر می گذرانید.

در آغاز این نامه می‌خوانیم:


با وجودی که حتی معلم اقتصاد بودن برای فردی با دغدغه های حقیر، کفایت می کند تا به طور اجتناب ناپذیر مسائل و رخدادها و مشکلات اقتصادی کشور را رصد و در خصوص چگونگی ها و تحولات و روند های آن بیندیشد.


*مخاطب این نامه مقدمتا تمام مردم ایران هستند که معتقدم علیرغم اینکه ۸۲ در صد آنان در جریان مستقیم چگونگی ها و چرائی های منجر به پیروزی انقلاب اسلامی سال ۱۳۵۷ نبوده اند اما حافظ ارزش های وحیانی و مومن به مدیریت کشورشان مستقل از سلطه اجنبی می باشند. در مرحله بعد همه افراد و نهاد هائی که در کار تصمیم گیری، مقررات گذاری، تصمیم سازی، آینده پژوهی، ترویج و تبیین و اعمال آن ها هستند اعم از اینکه در مجلس خبرگان رهبری، مجمع تشخیص مصلحت نظام، دولت، مجلس شورای اسلامی، قوه قضائیه، شورای نگهبان، حوزه های علمیه و دانشگاه های کشور، رسانه های مکتوب و سمعی و بصری، احزاب و دسته جات سیاسی و مدنی و ... باشند از مخاطبان این مکتوب محسوب می شوند.

متن کامل نامه دکتر سبحانی را از اینجا دانلود کنید