کد خبر 88006
تاریخ انتشار: ۷ دی ۱۳۹۰ - ۱۲:۱۸

رئیس سازمان بسیج مستضعفین گفت: ملت ها در نحوه مبارزه و انقلاب، کاملاً از انقلاب اسلامی الهام گرفته اند و اثری از الگوهای انقلاب های کمونیستی و اروپای غربی دیده نمی شود.

به گزارش گروه دفاع و امنیت مشرق به نقل از فارس، سردار  محمدرضا نقدی در جمع فرماندهان و اعضای سپاه عاشورای تبریز با بیان این مطلب که بیداری اسلامی تمام خصوصیات یک پیروزی قطعی را داراست، گفت: شیوه مبارزه ملتهای مستضعف برگرفته از انقلابهای کمونیستی نیست و در آن هیچ اثری هم از سبک مبارزات مدنی اروپای غربی که همواره سندیکاها و احزاب میدان دار حرکت ها بوده‌اند؛ دیده نمی‌شود، بلکه به طور کامل برگرفته از انقلاب اسلامی است.

وی ضمن هشدار نسبت به خطر تسامح در ارائه فرمول‌های اسلامی به ملت‌های بپاخواسته خاطرنشان کرد: بعد از الگوی مبارزه اکنون زمان آن رسیده است که سبک زندگی اسلامی را به ملت ها ارائه کنیم و آنها چنین انتظاری از ما دارند. هرگونه سستی و اهمال در این امر موجبات حاکم شدن یک ایدئولوژی مادی دیگر را بر جهان فراهم می کند که در صورت وقوع این اتفاق باید چند قرن دیگر هزینه کنیم تا ابطال این ایدئولوژی را به اثبات برسانیم.

وی ضمن طرح سوالاتی در این زمینه ادامه داد: باید از خودمان بپرسیم آیا به اندازه‌ای اسلام را در جامعه پیاده کرده‌ایم که حاضر باشیم تمام زوایای جامعه خود را به ملت های قیام کرده نشان بدهیم یا اینکه ناچاریم فقط کلیت مسیر نورانی انقلاب را به آنها ارائه دهیم؟ آیا قواعد اقتصاد اسلامی بر بازار ما حاکم است؟ آیا سواحل دریای خزر را می توان به عنوان الگوی سواحل کشورهای اسلامی معرفی کرد؟

نقدی ابراز داشت: معضلاتی چون علوم انسانی وارداتی، بیکاری، اعتیاد، بدحجابی و ... همچنان در جامعه ما وجود دارد و برای اینکه بتوانیم الگوی زندگی اسلامی را به ملت ها ارائه کنیم باید برای حل این معضلات چاره ای بیاندیشیم.

وی در پایان تاکید کرد: مبارزه با تهاجم نرم دشمن فقط برگزاری همایش و نقل قول آوردن از نظریه پردازان غربی نیست بلکه باید با تربیت انسان های تزکیه شده، مسائل و معضلات اصلی جامعه را حل کنیم، به گونه ای که تمام زوایای آن قابل ارائه به ملت های مسلمان باشد.