کد خبر 870252
تاریخ انتشار: ۱۰ تیر ۱۳۹۷ - ۰۹:۵۶

دبیر کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان تهران از ردگیری شبکه‌ای خبر داد که قصد داشتند ۲۰۰ شمش طلای عیار پایین را در قالب سکه‌های تقلبی و مصنوعات طلا وارد بازار ایران کنند.

به گزارش مشرق، علی اکبر پوراحمدنژاد با اشاره به کشف مقادیر قابل توجهی شمش طلای عیار پایین در روزهای اخیر اظهار کرد: به دنبال التهاب اخیر بازار به خصوص در حوزه طلا و همچنین هجوم تعداد زیادی از افراد غیر حرفه‌ای برای ورود به این بازار و خرید سکه، تعداد قابل توجهی شمش قاچاق عیار پایین که قرار بود برای ضرب سکه‌های تقلبی و یا مصنوعات طلا استفاده شود شناسایی و ضبط شد.

دبیر کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان تهران افزود: در روزهای اخیر و پس از به دست آمدن سرنخ‌هایی از فعالیت تعدادی از قاچاقچیان طلا، موضوع در دستور کار دستگاه‌های انتظامی و امنیتی قرار گرفت و همکاران ما موفق شدند 20 شمش طلا را که عیار بسیار پایینی داشتند در یکی از استان‌های غربی کشف و ضبط کنند.

پور احمدنژاد اضافه کرد: همچنین در ردیابی اطلاعاتی بعدی سرنخی از فعالیت اعضای این باند در یکی از استان‌های کشور عراق به دست آمد و با همکاری مشترک ایران و عراق در عملیاتی هماهنگی 200 شمش طلا در سلیمانیه عراق کشف و ضبط شد.

وی خاطر نشان کرد: این شمش‌های طلا که حاوی شمش‌های پلاتین و طلای زرد با عیار بسیار پایین بودند قرار بود در وضعیت کنونی بازار طلای کشورمان به صورت سکه‌های طلا یا مصنوعات ضرب شده و با وارد کشور شوند و در صورت ورود این حجم بالای سکه‌های تقلبی و مصنوعات طلای عیار پایین می‌توانست مشکلات بسیاری را برای کسانی که هر سکه‌ای را در قالب سکه واقعی می‌دانند ایجاد کنند.

منبع: تسنیم