همزمان با هفته قوه قضائیه و با حضور معاون فرهنگی قوه قضائیه از کتاب زندگی و زمانه آیت الله سیدمحمد حسینی بهشتی که توسط "جعفر شیرعلی نیا" گردآوری و تالیف شده است، رونمایی شد.

به گزارش خبرنگار گروه جهاد و مقاومت مشرق، صبح امروز کتاب روایتی از زندگی و زمانه آیت الله سیدمحمد حسینی بهشتی براساس منابع آشکار و منتشر شده، آثار و مصاحبه های این شهید، مذاکرات منتشر نشده شورای انقلاب که توسط جعفر شیرعلی نیا گردآوری و تالیف شده  بود با حضور معاون فرهنگی قوه قضائیه در مراسمی رونمایی شد.

فصل اول این کتاب با عنوان "در جستجوی دین و فلسفه زندگی و زمانه ی او" از تولدش در سال 1307 تا سال 1342 را روایت می کند و فصل دوم کتاب "مرکزی اسلامی برای اروپا" نام دارد که فعالیت های او در دوره ی پنج ساله حضورش در اروپا را روایت می کند.

همچنین فصل سوم کتاب با نام "پیروزی پس از ناامیدی زندگی و زمانه ی بهشتی" پس از بازگشت به ایران در سال 49 تا پیروزی انقلاب در سال 57 را روایت می کند و فصل های چهارم، پنجم و ششم حدود سه سال از زندگی او پس از پیروزی انقلاب را مرور می کند سال هایی با حوادث و تحولات بسیار زیاد همراه است.

کتاب زندگی و زمانه آیت الله سیدمحمد حسینی بهشتی به اهتمام موسسه یادمان شهدای هفتم تیر(سرچشمه) و معاونت فرهنگی قوه قضاییه تهیه شده است و صبح امروز در مراسمی با حضور جمعی از مسئولان قضایی، کشوری و فرهیختگان رونمایی شد.

حجت الاسلام هادی صادقی در مراسم رونمایی از کتاب «روایتی از زندگی و زمانه آیت الله بهشتی» ضمن گرامیداشت هفته قوه قضائیه گفت: آنچه که هفته قوه قضاییه را با سالهای قبل متمایز کرده انتشار کتابی در خصوص زندگی شهید بهشتی است.

وی گفت: در کتاب «روایتی از زندگی و زمانه آیت‌الله بهشتی»، روایت تاریخی با انصاف و عینیت مطرح شده و همین امر به خروجی اثر، بار علمی و ارزشی داده است. قوه‌قضاییه از این کتاب حمایت می‌کند و در واقع این اثر را متعلق به نظام می‌داند.

وی افزود: کار بسیار ارزشمندی صورت گرفته و اثر مذکور استانداردهای لازم برای یک اثر تحقیقی و تاریخی را دارد. نقد اسناد تاریخی یکی از اقدامات مهمی است که در کتاب روایتی از زندگی و زمانه آیت الله بهشتی شاهد آن هستیم.

صادقی تصریح کرد: در این کتاب روایت تاریخی با انصاف و عینیت بیان شده و به اثر منتشر شده بار علمی و ارزشی داده است و به همین جهت هم ما در معاونت فرهنگی دستگاه قضا از این کتاب حمایت کرده و آن را از آن خود و نظام می دانیم.

معاون فرهنگی نقد اسناد تاریخی را یکی از محورهای مهم این کتاب دانست و گفت: تهمت‌هایی که از سوی افراد و جریان‌های مختلف از جمله در موضوعات ارتباط شهید بهشتی با اهل سنت، همسر اروپایی او، وضع پوشش و حجاب خانواده‌اش و حتی حساب‌های بانکی‌اش زده شده بود، در این کتاب پاسخ داده شده است؛ اتهاماتی که مشابه‌ آنها را امروز درخصوص رئیس قوه‌قضاییه هم شاهد هستیم.

در این مراسم همچنین عباس سلیمی نمین به بیان برخی مشکلات تاریخ نگاری انقلاب اسلامی اشاره کرده و اظهار امیدواری کرد انتشار چنین کتاب هایی، از انحراف تاریخ نویسان جوان که ممکن است تحت تاثیر القائات ضد انقلاب قرار بگیرند،‌ جلوگیری کند.