نیروهای شورشی ائتلاف عربی از دو هفته قبل عملیاتی را برای اشغال نوار ساحلی استان الحدیده آغاز کردند تا ارتباط نیروهای یمنی را با دنیای خارج قطع کنند.

به گزارش مشرق، آخرین تحولات میدانی از نوار ساحلی استان الحدیده یمن حاکیست، پیشروی نیروهای ارتش و رزمندگان انصارالله ادامه دارد و نیروهای شورشی تحت فرمان ائتلاف عربی ضربات مهلکی را متحمل شده اند.

براساس اطلاعات به دست آمده، پس از پاکسازی مناطق حومه شهر «جاح»، نیروهای ارتش یمن و رزمندگان انصارالله وارد این شهر شدند تا دومین پیروزی میدانی خود را به دست آورند؛ شهر «جاح» پیشتر از وجود نیروهای شورشی تخلیه شده بود اما نیروهای یمنی ترجیح دادند پس از آزادسازی مناطق حومه وارد این شهر شوند.

یک منبع میدانی در گفت وگو با مشرق از تثبیت مواضع نیروهای یمنی در منطقه «مفرق حسینیه» خبر داد و گفت: در جریان آزادسازی این منطقه دهها تن از نیروهای شورشی کشته و زخمی شدند.

نقشه میدانی یمن

با آزادسازی شهر «جاح» و منطقه «مفرق حسینیه»، نیروهای شورشی در شهرک های «نخلیه، شجیره، غلیفقه» در حد فاصل شهرهای «طائف - جاح» محاصره شدند و این شهرک های اشغالی از لحاظ نظامی ساقط شده محسوب می شوند.

از سویی دیگر، رزمندگان انصارالله از شهرک «تحیتا» در حومه جنوبی شهرک «جاح» عملیاتی را به سمت نوار ساحلی انجام دادند و پس از چند ساعت درگیری سنگین موفق شدند شهرک «المدمن» را بازپس بگیرند و خود را به ورودی شهرک «الفازه» برسانند.

به گفته منابع میدانی، درگیری ها به شدت در ورودی های شهرک «الفازه» در جریان است و خبرها حاکیست، نیروهای ائتلاف عربی در نتیجه حملات سنگین نیروهای انصارالله در حال تخلیه شهرک هستند.

نقشه میدانی استان الحدیده

در صورتی که رزمندگان انصارالله موفق به بازپس گیری شهرک «الفازه» شوند، نیروهای شورشی در مناطق شمالی از جمله «مجیلس، المشیخی» به طور کامل در محاصره قرار می گیرند.

 آمار تلفات نیروهای شورشی تحت فرمان ائتلاف عربی در ۴ روز گذشته به حدود ۵۰۰ تن رسیده است؛ دهها تن از مزدوران چند ملیتی و نظامیان سودانی در لیست کشته‌شدگان هستند؛ نیروهای یمنی تاکنون ۱۵ درصد مناطق اشغالی شده در نوار ساحلی استان الحدیده را بازپس گرفته اند.

براساس اطلاعات به دست آمده، ۸ تن از فرماندهان ائتلاف عربی به نام های ناجی علی صباری، محمد الشبوانی، عامر جبر حمید القطان، ماهر علی جبر الیافعی، بجاش الشجری، مروان فضل، یحیی عبدالله الهادی و عبدالله الخضر النسری» در جریان درگیری های چند ساعت گذشته کشته شدند.

به گزارش مشرق، نیروهای شورشی ائتلاف عربی از دو هفته قبل عملیاتی را برای اشغال نوار ساحلی استان الحدیده آغاز کردند تا ارتباط نیروهای یمنی را با دنیای خارج قطع کنند اما نیروهای ارتش و انصارالله با ضد حملات سنگین پیشروی های آنان را متوقف کردند و در حال بازپس گیری مناطق اشغال شده هستند.