در حالی در کانال‌های خبری استعفای شهردار تهران مطرح شده است که روابط عمومی شهرداری تهران در این زمینه سکوت اختیار کرده است.

به گزارش مشرق، صبح امروز خبری مبنی بر استعفای محمدعلی نجفی شهردار تهران بر روی کانال‌های تلگرامی منتشر شده است.

تکذیب ادعای مسجدجامعی توسط نژاد بهرام

زهرا نژادبهرام در جمع خبرنگاران در پاسخ به این پرسش که آیا شهردار تهران استعفا کرده است، یا خیر اظهار کرد: ما هم مثل شما (خبرنگاران) این خبر را شنیده‌ایم و از صبح تا الان نیز بیش از 10 نفر از همکاران شما در این زمینه با من مصاحبه کرده‌اند.

وی با اشاراه به جلسه امروز شورای شهر تهران اظهار کرد: این جلسه یک جلسه هم‌اندیشی و جلسه پایان سال است و اعضای شورای شهر نیز ناهار را مهمان هیئت رئیسه شورای شهر تهران هستند. 

نژادبهرام با تاکید بر اینکه در 6 ماهه گذشته در چند نوبت شایعه استعفای نجفی مطرح شده است، بیان کرد: تا این لحظه هیچ کاغذ و برگه‌ای مبنی بر استعفای نجفی به دست هیئت رئیسه شورای شهر تهران نرسیده است.

وی با بیان اینکه استعفای شفاهی به هیچ عنوان قابل قبول نیست، گفت: در صورتی که خبر استعفای نجفی صحت داشته باشد این موضوع باید به صورت کتبی و طی نامه‌ای به هیئت رئیسه شورای شهر تهران ارسال شود. 

نژادبهرام با بیان اینکه شهردار تهران نماینده اجرایی شورای شهر تهران هستند، گفت: ما حتما از شهردار حمایت می‌کنیم و اگر مشکلی نیز باشد، باید به ما بگوید.

وی در پاسخ به این پرسش که خبرهایی مبنی بر دلخوری آقای شهردار از اعضای شورای شهر تهران مطرح شده است، مبنی بر عدم حمایت اعضای شورای شهر تهران در ماجرای برج میلاد بیان کرد: ما اعضای شورای شهر تهران از شهردار منتخب خود حمایت می‌کنیم و مشکلی نیز در این زمینه نداریم. 

مسجد جامعی: شهردار تهران استعفا داد

صبح امروز خبر استعفای محمدعلی نجفی شهردار تهران در برخی رسانه‌ها  منتشر شد که در ابتدا با تکذیب‌ برخی از اعضای شورای شهر و همچنین سکوت مسئولان شهرداری همراه بود.

تکذیب‌های استعفای شهردار تهران همچنان ادامه داشت تا این که دقایقی پیش، مسجد جامعی عضو شورای شهر تهران با حضور در جمع خبرنگاران خبر استعفای شهردار تهران را تایید کرد.

آنطور که شنیده شده قرار است در جلسه بعدی شورا موضوع استعفای نجفی بررسی شود.

پیگیری‌های صورت گرفته در خصوص صحت و یا عدم صحت استعفای نجفی از طریق روابط عمومی شهرداری نیز بی‌نتیجه مانده است و در این زمینه رئیس مرکز ارتباطات شهرداری تهران حاضر به پاسخگویی نبوده است.

همچنین اعتماد آنلاین نوشت حسن رسولی عضو شورای شهر تهران در گفت‌وگو با این پایگاه، گفته است خبر استعفای محمدعلی نجفی شهردار تهران صحت ندارد. رسولی درباره اینکه آیا تاکنون صحبتی هم از استعفای ایشان مطرح شده است یا خیر اعلام کرد: من تاکنون چیزی درباره این موضوع نشنیده‌ام.

همزمان با این تایید و تکذیب‌ها؛ اقتصاد آنلاین نوشت: خبرهای رسیده حاکی از آنست که علی رغم تکذیب استعفای نجفی از شهرداری تهران، وی دیشب استعفا داده و شورا امروز صبح ساعت ۶ صبح برای بررسی این استعفا جلسه فوق العاده برگزار کرده است. هنوز نتیجه ای از جلسه امروز منتشر نشده است.

استعفای نجفی بعد از عید پذیرفته می‌شود

مجید فراهانی درباره استعفای نجفی از شهرداری تهران، اظهار داشت: استعفای شهردار واقعیت داشت و در جلسه غیررسمی در حال بررسی است.

عضو شورای شهر تهران ادامه داد: اکنون در حال بررسی ابعاد موضوع در جلسه غیررسمی شورای شهر هستیم.

وی ادامه داد: تصمیم‌گیری در خصوص شهردار جدید نیازمند زمان است، لذا اعضای شورا در ادامه کار شهردار تا انتهای تعطیلات نوروز توافق جمعی دارند و بنا شد استعفا در اولین جلسه رسمی شورای شهر در سال جدید رسماً قرائت شده و تصمیم‌گیری قطعی کنیم.

بیماری جدید نجفی علت استعفا

محمد علیخانی رئیس کمیسیون حمل و نقل شورای شهر تهران در کانال تلگرامی خود نوشت:

«دکتر نجفی یک عارضه جدید پزشکی را علت استعفای خود اعلام کرده است. اکنون این دلیل برای اعضای شورای شهر محرز شد که البته نمی‌توان تاثیر فشارهای سیاسی را هم کتمان کرد.»