نیروهای ارتش ترکیه و عناصر تروریستی سپر فرات حملات گسترده ای را علیه مواضع شبه نظامیان کُرد در منطقه راهبردی «جندیرس» انجام دادند و تاکنون نیمی از این منطقه را به اشغال خود درآورده اند.

به گزارش مشرق، آخرین تحولات میدانی از منطقه عفرین در شمال استان حلب سوریه حاکیست، نیروهای ارتش ترکیه و عناصر تروریستی موسوم به سپر فرات حملات خود را در ۴ روز گذشته علیه شبه نظامیان کُرد و نیروهای دفاع مردمی تشدید کردند.

نیروهای ارتش ترکیه و عناصر تروریستی موسوم به سپر فرات حملات گسترده ای را هم علیه مواضع  شبه نظامیان کُرد در منطقه راهبردی «جندیرس» انجام دادند و تاکنون نیمی از این منطقه راهبردی را به اشغال خود درآورده اند. «جندیرس» در جنوب غرب عفرین و در نزدیکی مرز ادلب و ترکیه واقع شده است و از اصلی ترین راه های ارتباطی به عفرین محسوب می شود.

نقشه میدانی عفرین و شمال استان حلب
**برای مشاهده اندازه اصلی روی نقشه کلیک کنید**

از شمال غربی منطقه «اعزار» خبر می‌رسد، نیروهای ارتش ترکیه و عناصر تروریستی با پشتیبانی جنگنده‌ها توانستند روستاهای «سنکرلی و قطمهم» را از اشغال شبه نظامیان کُرد خارج و به اشغال خود در بیاورند.

از محور شمالی عفرین هم خبرها حاکیست، ارتش ترکیه و عناصر تروریستی بخش‌های وسیعی از منطقه راهبردی «شران» را به تصرف خود آورده‌اند اما تاکنون موفق به تثبیت مواضع در این بخش نشده اند؛ در نتیجه حملات سنگین، مرکز «شران» از نیروهای دو طرف خالی شده است.

در حال حاضر، نیروهای ارتش ترکیه و تروریست‌ها فاصله خود را از محور شمالی با شهر عفرین به ۹ کیلومتر کاهش داده اند؛ نیروهای اشغالگر پس از تثبیت مواضع در منطقه «راجو»، عملیاتی را در محور شرق انجام دادند و توانستند روستای «حاج خلیل» را به تصرف خود در آورند.

نقشه میدانی عفرین
**برای مشاهده اندازه اصلی روی نقشه کلیک کنید**

از محور غربی عفرین هم خبرها حاکیست، نیروهای ارتش ترکیه و عناصر تروریستی همچنان در ورودی های شهرک «شیخ حدید» زمین گیر شده اند و با مقاومت شبه نظامیان کُرد و نیروهای دفاع مردمی تلاش آنان برای اشغال این منطقه ناکام مانده است.

یک منبع میدانی در گفت وگو با مشرق اعلام کرد: هزار و ۷۰۰ تن از نیروهای دموکراتیک کُرد از شرق رود فرات و شهرک های «نبل و الزهرا» خود را به عفرین رسانده اند تا مانع از پیشروی‌های نیروهای ارتش ترکیه و تروریست ها شوند.

به گزارش مشرق، شبه نظامیان کُرد و نیروهای دفاع مردمی در جریان نبردهای هفته‌های گذشته موفق شدند ۹۶ خودروی نظامی، زرهی و مجهز به دوشکا و تانک نیروهای ارتش ترکیه و تروریست ها را منهدم کنند. ۴ پهپاد ارتش ترکیه هم از شروع درگیری‌ها هدف قرار گرفته شدند و منهدم شدند.

حملات جنگنده ها و توپخانه ارتش ترکیه علیه مناطق مسکونی عفرین ادامه دارد و با وجود حجم سنگین حملات، مردم به زندگی عادی خود ادامه می دهند و برخی آوارگان مرزی هم به شهرک «نبل» پناه آوردند.

از منطقه «شرا» هم خبر می رسد، حملات سنگین جنگنده ها و توپخانه، خسارت های سنگینی را به مخزن های آب وارد کرده است که منجر به قطع آب شُرب هزاران تن از شهروندان عفرین شده است.

به گزارش مشرق، تلفات نظامیان ارتش ترکیه در شمال استان حلب به ۶۶ تن رسیده است و ۵۹۰ تن از عناصر تروریستی در جریان درگیری ها به هلاکت رسیدند؛ در جریان حملات ارتش ترکیه، ۲۲ تن از شهروندان عفرین جان باختند و ۵۰۴ تن دیگر زخمی شدند.

برچسب‌ها