نیروهای ارتش ترکیه و عناصر تروریستی موسوم به سپر فرات پس از درگیری های سنگین موفق شدند خود را به ورودی شهر راهبردی «الشیخ حدید» برسانند.

سرویس جهان مشرق - آخرین تحولات میدانی از شمال استان حلب سوریه حاکیست، نیروهای ارتش ترکیه و عناصر تروریستی موسوم به سپر فرات با پشتیبانی جنگنده ها موفق شدند در محور جنوب شرق شهر مهم «جندیرس» پیشروی کنند.

نیروهای ارتش ترکیه و عناصر تروریستی پس از درگیری های سنگین در جنوب شرق شهر جندیرس توانستند روستای «رمادیه» را به اشغال خود در بیاورند و فاصله خود را از این محور با مرکز شهر عفرین به ۱۷ کیلومتر کاهش دهند.

نقشه میدانی عفرین
**برای مشاهده اندازه اصلی روی نقشه کلیک کنید**

همزمان، جنگنده های ارتش ترکیه هم حملات را علیه مناطق مسکونی شهر جندیرس ادامه دادند؛ در جریان حملات هوایی، ۱۳ تن از شهروندان از جمله ۳ کودک جان باختند و شماری دیگر هم زخمی شدند.

مرورگر شما از ویدئو پشتیبانی نمی‌کند.
فایل آن‌را از اینجا دانلود کنید: video/mp4
اصابت موشک جنگنده‌های ترکیه به مناطق مسکونی جندیرس

با وجود عملیات گسترده نیروهای اشغالگر در حومه شهر جندیرس، شبه نظامان کُرد و نیروهای دفاع مردمی به خوبی توانستند حملات را این محور دفع کنند و تلاش را برای اشغال این شهر ناکام بگذارنند.

از محور غربی عفرین هم خبر می رسد، نیروهای ارتش ترکیه و عناصر تروریستی موسوم به سپر فرات پس از درگیری های سنگین موفق شدند خود را به ورودی شهر راهبردی «الشیخ حدید» برسانند.

نیروهای دفاع مردمی و شبه نظامیان کُرد با وجود حملات سنگین جنگنده های ترکیه موفق شدند حملات را در حومه غربی «الشیخ حدید» دفع کنند اما براساس اعلام منابع میدانی اگر حملات جنگنده های ارتش ترکیه به همین شکل ادامه پیدا کند، نیروهای کُرد و مردمی به زودی این شهر  را تخلیه می کنند.

نیروهای ارتش ترکیه و عناصر تروریستی در حومه شمالی شهر «الشیخ حدید» هم چند روستا ر از کنترل شبه نظامیان کُرد و نیروهای دفاع مردمی خارج کردند و فاصله خود را در این محور با مرکز شهر عفرین به ۱۶ کیلومتر کاهش دادند.

نقشه میدانی شمال سوریه
**برای مشاهده اندازه اصلی روی نقشه کلیک کنید**

از محور شمالی منطقه «شران» هم خبرها حاکیست، نیروهای ارتش ترکیه با اشغال روستاهای «شمنلی، عمرانلی و...» فاصله خود را با عفرین به حدود ۱۹ کیلومتر کاهش دادند تا وضعیت در این محور پیچیده تر شود. در حال حاضر، فاصله نیروهای ارتش ترکیه از محور شرق با مرکز شهر عفرین ۱۲ کیلومتر است.

به گزارش مشرق، نیروهای ارتش ترکیه و عناصر تروریستی از شروع عملیات در شمال استان حلب سوریه، بیش از ۱۰۰ منطقه را به اشغال خود درآورده اند که مساحتی حدود ۳۵ درصد از عفرین را شامل می شود.

براساس اطلاعات به دست آمده، تلفات نظامیان ارتش ترکیه ۶۳ تن اعلام شده و آمار زخمی ها به ۲۴۴ تن رسیده است؛ تاکنون ۵۷۵ تن از عناصر تروریستی هم در جریان درگیری ها به هلاکت رسیدند؛ ۲۱۹ تن از شهروندان عفرین هم تاکنون جان خود را در اثر حملات ارتش ترکیه از دست داده اند و تعداد زخمی ها به ۴۹۸ تن رسیه است.