کد خبر 830884
تاریخ انتشار: ۲۴ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۱:۱۰

اولین اکران فیلم سینمایی آن سوی ابرها به کارگردانی مجید مجیدی شب گذشته دو شنبه 23 بهمن با حضور هنرمندان در پردیس سینمایی کوروش برگزار شد.

به گزارش مشرق - مجید مجیدی کار گردان فیلم پیش از آغاز نمایش این فیلم گفت: فیلم «آن سوی ابرها» محصول سرمایه گذاری مشترک ایران و هند است برخی از عوامل فیلم همچون حسن حسندوست و محمدرضا دلپاک و مهران کاشانی از سینمای ایران ما را در ساخت فیلم همراهی کردند و بیشتر عوامل از سینمای هند بودند و فیلم نیز در هند ساخته شد.

وی ادامه داد: سینمای ایران طی سالهای گذشته نشان داده است که ظرفیتهای بسیاری دارد و این ظرفیتها این امکان را دارد که بتواند جهانی‌تر شود و حضور سینماگران ایرانی در کشورهای دیگر برای فیلمسازی می‌تواند باعث رونق اقتصادی سینمای ایران شود.

مجیدی با اشاره به اینکه سینما در هند یک صنعت جدی است، گفت: هم اکنون در هند سالی حدود  3 هزار فیلم ساخته می‌شود و امروز سینما در هند رشد بسیار عجیبی کرده است البته در هند سینماگران ایرانی بسیار شناخته شده هستند و طرفدار دارند. در هند سینماگران ایرانی از سایر سینماگران سایر کشورها بیشتر شناخته شده هستند.

کار گردان فیلم «آن سوی ابرها» ادامه داد: امیدوارم این فیلم بتواند برای سینمای ایران ظرفیت سازی کند و قدمی باشد که بتوانیم اندیشه و نگاه‌مان  را به آن سوی مرزها ببریم و زمینه ساخت و نمایش و اکران گسترده فیلمهای ایرانی را از این طریق فراهم کنیم.

وی ادامه داد : یکی از دغدغه‌های اصلی من همیشه این بوده است که بتوانیم فیلمهای سینمای ایران را اکران جهانی کنیم و فراتر از جشنواره‌ها حرکت کنیم  زیرا سینمای ایران در جشنواره های  جهانی توفیقات زیادی داشته است و امروز فرصتی است که سینمای ایران از جشنواره های  جهانی عبور کند و به سمت اکران جهانی حرکت کند تا آورده فرهنگی و اقتصادی خوبی داشته باشد

وی همچنین با تشکر از رسانه‌ها گفت: رسانه‌ها همیشه از سینمای ایران حمایت می‌کنند و رسانه‌های سینمایی را جدا از سینما نمی‌دانیم و عضو خانواده سینمای ایران هستند.

فیلم سینمایی «آن سوی ابرها» به کارگردانی مجید مجیدی از هفته آینده در سینماهای سراسر کشور اکران می‌شود.