شبه نظامیان کُرد با گرفتن تلفات سنگین موفق شدند پیشروی نیروهای ارتش ترکیه و عناصر تروریستی را در محورهای مختلف متوقف کنند و عملیات های معکوس مختلفی را برای بازپس گیری مناطق اشغال شده انجام دادند.

سرویس جهان مشرق - ۹ روز از عملیات نیروهای زمینی ارتش ترکیه و عناصر موسوم به سپر فرات در منطقه عفرین در شمال سوریه گذشت و درگیری‌های سنگین در مناطق تحت تصرف شبه نظامیان کُرد همچنان ادامه دارد.

در ۷۲ ساعت گذشته، شبه نظامیان کُرد پس از درگیری های سنگین توانستند ابتکار عمل را در میدان نبرد در دست گیرند و با وارد کردن ضربات مهلک به نیروهای ارتش ترکیه و عناصر تروریستی، تحولات میدانی را در شمال استان حلب به سود خود تغییر دهند.

شبه نظامیان کُرد با گرفتن تلفات سنگین موفق شدند پیشروی نیروهای ارتش ترکیه و عناصر تروریستی را در محورهای مختلف متوقف کنند و عملیات های معکوس مختلفی را برای بازپس گیری مناطق اشغال شده انجام دادند.

نقشه میدانی عفرین و شمال سوریه
** برای مشاهده بهتر جزییات و اندازه اصلی روی نقشه کلیک کنید**

رشته کوه‌های «برصیا» در حومه شمال غرب منطقه «اعزاز» در روزهای گذشته شاهد شدیدترین درگیری ها بوده و نیروهای کُرد توانستند حمله مجدد نیروهای ارتش ترکیه و تروریست‌ها را در این محور دفع کنند؛ در حال حاضر فقط ۱۰ درصد این ارتفاعات در اشغال است.

شبه نظامیان کُرد پس از ۳ روز درگیری سنگین توانستند روستای «قورنه» را در حومه شمال غرب منطقه «اعزاز» به طور کامل بازپس بگیرند؛ تلاش نیروهای شبه نظامی کُرد در این محور برای بازپس گیری روستای «عبودان» همچنان ادامه دارد.

یک منبع میدانی در گفت وگو با مشرق از تلاش نیروهای شبه نظامی کُرد برای عقب راندن نیروهای ارتش ترکیه و تروریست ها به سوی مناطق مرزی خبر داد و گفت: نیروهای کُرد پس از درگیری های سنگین ۲ روزه در محور شمالی عفرین توانستند بخش های وسیعی از روستای شنگال را باز پس بگیرند.

وی با بیان این که فقط ۱۰ درصد این روستا در اشغال نیروهای ارتش ترکیه و تروریست‌ها است، افزود: در حال حاضر، درگیری‌ها در شمال روستای شنگال و نزدیکی مناطق مرزی مشترک با ترکیه ادامه دارد.

از منطقه «مرویه» در غرب عفرین هم خبر می‌رسد، شبه نظامیان کُرد پس از درگیری‌های سنگین توانستند نیروهای ارتش ترکیه و عناصر تروریستی را به سمت روستای «ادمنالی» عقب برانند. عملیات برای بازپس گیری روستای «ادمنالی» در دستور کار قرار دارد.

نقشه میدانی عفرین و شمال سوریه
** برای مشاهده بهتر جزییات و اندازه اصلی روی نقشه کلیک کنید**

در حومه غربی منطقه «راجو» هم خبرها حاکیست، درگیری های سنگین در مناطق «عمرا شاغی، تل سیرتیل و حمام» ادامه دارد؛ نیروهای ارتش ترکیه و عناصر تروریستی در این محور زمین گیر شده اند و توانایی پیشروی را از دست داده اند.

برخی رسانه های حامی شبه نظامیان کُرد هم مدعی هدف قرار گرفته شدن بالگرد ارتش ترکیه در حومه منطقه «راجو» شده اند و اعلام کردند: بالگرد ارتش ترکیه با شلیک چند موشک حرارتی منهدم شده است.

منابع میدانی از پیروزی های میدانی نیروهای شبه نظامی کُرد در روستای «حمام» هم خبر دادند و اعلام کردند: در این محور ۵۰ تن از نیروهای ارتش ترکیه و تروریست های موسوم به سپر فرات کشته و زخمی شدند و چند تانک ارتش ترکیه هم به غنیمت گرفته شده است.

خسارت تجاوز ترکیه به مناطق کردنشین و پاسخ توپخانه‌ای نیروهای کرد

منابع میدانی کُرد همچنین مدعی هستند در میان کشته شدگان عناصر تروریستی موفق به شناسایی چند تن از عناصر داعش شده اند و اعلام کرده اند ارتش ترکیه برای پیروزی به هر اقدامی متوسل می شوند.

حملات توپخانه ای و جنگنده های ارتش ترکیه علیه مناطق کُردنشین در شمال استان حلب همچنان ادامه دارد؛ «عفرین، راجو، بلبل، شنگال، شران، دیرصوان» مناطقی به شمار می آیند که تحت شدیدترین حملات هستند.

به گزارش مشرق، در ۹ روز گذشته، ۵۰ تن از شهروندان کُرد در جریان حملات ارتش ترکیه جان خود را از دست داده اند و ۱۳۷ تن دیگر هم زخمی شده اند؛ در میان کشته شدگان تصاویر کودکان، زنان دیده می شود.

مجروحان تجاوز ترکیه به خاک سوریه

در ۳ روز گذشته، آمار جدیدی از تلفات شبه نظامیان کُرد منتشر نشده اما یک منبع میدانی پیشتر در گفت وگو با مشرق اعلام کرد: در ۱۱ روز نخست درگیری ها، ۱۰۲ تن از شبه نظامیان کُرد کشته و ۱۴۳ تن دیگر هم مجروح شده اند.

از شرق استان دیرالزور و مناطق تحت تصرف نیروهای دموکراتیک کُرد هم خبر می رسد، کاروان نظامی شبه نظامیان کُرد با ۶۰ خودروی نظامی و  دهها تن از نیروهای یگان زمینی با هدف پشتیبانی و واکنش به حملات ترکیه، عازم عفرین شده‌اند.

برچسب‌ها