کد خبر 797911
تاریخ انتشار: ۲۲ آبان ۱۳۹۶ - ۰۹:۰۳

به گفته خبرگزاری الدیار، عربستان سعودی از «ابو الغیط» دبیرکل اتحادیه عرب خواست عضویت لبنان در این اتحادیه را به تعلیق درآورد.

به گزارش مشرق، به گفته خبرگزاری الدیار، عربستان سعودی از «ابو الغیط» دبیرکل اتحادیه عرب خواست عضویت لبنان در این اتحادیه را به تعلیق درآورد.
اما عبد الفتاح السیسی رئیس جمهور مصر از ابو الغیط خواسته موضوع را در نشست امروز مطرح نکند زیرا اخراج لبنان از این اتحادیه پس از اخراج سوریه، اتحادیه عرب را بیش از پیش تضعیف خواهد کرد. السیسی به دبیر کل اتحادیه عرب گفت خودش با سران سعودی تماس خواهد گرفت.

الدیار می افزاید: در همین حال بغداد به اتحادیه عرب هشدار داد اگر لبنان را از این اتحادیه اخراج کنند، عراق هم اتحادیه را ترک خواهد کرد. به دنبال این هشدار، قطر هم به اتحادیه عرب ابلاغ کرد که در صورت تعلیق عضویت لبنان و خروج عراق، آنها نیز از این اتحادیه خارج خواهند شد.

اما حکومت کویت در این باره عنوان کرد که لبنان هیچ خطایی مرتکب نشده که نقش اعراب را خدشه دار کند و نباید عضویتش را به تعلیق درآورد. کویت افزود که همواره برای اجماع عرب و برقراری بهترین روابط بین کشورهای عربی تلاش کرده و به همین علت هم بوده که در محاصره قطر مشارکت ننموده و حتی اقدام به میانجیگری در بحران مذکور کرده است.

روزنامه های کویتی از جمله روزنامه القبس توصیه کردند که عضویت لبنان در اتحادیه عرب محدود نشود زیرا این کشور از بنیانگذاران اتحادیه عرب بوده است.