کد خبر 79263
تاریخ انتشار: ۲۴ آبان ۱۳۹۰ - ۱۱:۱۹

در این مطلب 4 زبان پرگویش بین‌المللی‌ در جهان که در کشورهای مختلف صحبت می‌شود را به شما معرفی می کنیم.

به گزارش مشرق به نقل از باشگاه خبرنگاران، چهار زبان چینی، اسپانیایی، انگلیسی و عربی را می توان پرطرفدارترین زبانهای جهان نام گذاشت اگر می پرسید چرا این مطلب را بخوانید.

1) چینی:
بدون شک زبان چینی بیش‌ترین تعداد صحبت‌کننده را در جهان به خود اختصاص داده است.
 زبان‌های چینی بخشی از خانواده زبان‌های سینی-تبتی را تشکیل می‌دهند و جالب است بدانید زبان چینی ، زبان مادری بیش از بیش از 1 میلیارد و 213 میلیون نفر یعنی حدود یک پنجم جمعیت جهان است.
این زبان ، در 4 کشور  چین،تایوان، مالزی و سنگاپور به عموان زبان مادری شناخته می شود.
2) اسپانیایی :
زبان اسپانیایی یا کاستیلی زبانی از خانوادهٔ زبان‌های رومی و یکی از پُرگویش‌وَرترین زبان‌های جهان است. زبان اسپانیایی به لحاظ تکلم به عنوان زبان مادری رتبه دوم و مجموع افرادی که به این زبان سخن می‌گویند رتبه سوم را در جهان دارد و در تمامی کشورهای آمریکای لاتین به غیر از برزیل و خود اسپانیا صحبت می شود.
در سال ۱۹۹۹، اسپانیایی زبان مادری ۳۵۸ میلیون نفر و مجموعا ۴۱۷ میلیون سخنور بوده است. در حال حاضر این ارقام به ۴۰۰  و ۵۰۰ میلیون نفر افزایش یافته‌اند.
3)انگلیسی :زبان انگلیسی یکی از پرمخاطب‌ترین زبان‌های دنیاست.این زبان در 112 کشور جهان از جمله انگلستان، آمریکا، کانادا، استرالیا، ایرلند، نیوزلند، آفریقای جنوبی، غنا صحبت می شود.
انگلیسی امروزه از نظر تعداد گویشوَر، پس از چینی، اسپانیایی ، سومین زبان جهان است. تعداد کسانی که زبان مادری‌شان انگلیسی است امروزه ۳۸۰ میلیون نفر است. انگلیسی در بسیاری از کشورها زبان میانجی است و مهم‌ترین زبان دنیا در زمینه‌های سیاسی، اقتصادی، نظامی، صنعتی، فرهنگی و علمی در روابط بین‌الملل به شمار می‌آید.
4) عربی:
محدودهٔ جغرافیایی که زبان عربی در آن اکثریت را دارند جهان عرب می‌نامند که شامل بیش از ۲۰ کشور می‌شود که از خاورمیانه آغاز شده و تا آفریقای شمال غربی ادامه می‌یابد.
عربی زبان رسمی ۲۵ کشور است که کل جمعیت آن‌ها نیز براساس آمار ۳۲۹ میلیون نفر است. و رتبه چهارم این جدول را از آن خود می کند