نیروهای کُرد با پشتیبانی جنگنده های ائتلاف غربی موفق شدند در بیست و هشتیمن روز عملیات در شرق و شمال شهر دیرالزور، روستای « وسیحه» را به تصرف خود درآورند.

به گزارش مشرق آخرین تحولات میدانی از شرق سوریه حاکیست، نیروهای دموکراتیک کرد در بخش شرقی شهر دیرالزور به پیشروی ها ادامه دادند و توانستند بخش دیگری از مناطق تحت اشغال داعش را در جنوب منطقه « الصور» به تصرف خود دربیاورند.

نیروهای کُرد با پشتیبانی جنگنده های ائتلاف غربی موفق شدند در بیست و هشتیمن روز عملیات در شرق و شمال شهر دیرالزور، روستای « وسیحه» را به تصرف خود درآورند و به سمت روستای «کسری» پیشروی کنند.

نیروهای کرد همچنین موفق شدند در جنوب شهرک مرکده حدود ۳ کیلومتر پیشروی کنند؛ از بخش غربی شهر دیرالزور هم خبر می رسد نیروهای جبهه مقاومت و ارتش سوریه همچنان با تروریست‌های داعش در شرق شهر المیادین درگیر هستند.

نیروهای سوری و مقاومت در غرب شهر المیادین هم توانستند پایگاه توپخانه و مزارع الشبلی را به طور کامل از لوث وجود عناصر تروریستی پاکسازی کنند؛ نیروهای سوری و مقاومت در جنوب غرب شهر المیادین هم مواضع خود را در فرودگاه این شهر تثبیت کردند و ۴۵ تن از تروریست ها را به هلاکت رساندند.

به گزارش مشرق، در غرب استان دیرالزور هم نیروهای ارتش سوریه و جبهه مقاومت با تثبیت مواضع در ارتفاع « ضاهق شرقی» موفق شدند امنیت جاده راهبردی « دیرالزور - السخنه» را تا حدود زیادی تامین کنند؛ کاروان های نظامی نیروهای متحد با احتیاط کامل از این جاده عبور می کنند.