پايگاه خبري "المستقبل" عراق به نقل از منابع آگاه ادعا کرد که نيويورک بتازگي شاهد جلسات طولاني مدت مسؤولان بلندپايه چهار کشور بزرگ با رئيس جمهور عراق، براي بحث و بررسي پرونده تشکيل کشور کردستان بوده است.

به گزارش گروه بين الملل مشرقبه نقل از اين وبگاه، اين منابع فاش کردند که اين جلسه که در حاشيه اجلاس ساليانه سازمان ملل متحد برگزار شد، شش ساعت به طول انجاميده و طي آن، مسؤولان بلندپايه چهار کشور آمريکا، انگليس، چين و روسيه با جلال طالباني، پرونده دولت کردي را از زواياي گوناگون به طور گسترده و مفصل، مورد بحث و بررسي قرار دادند.

منابع آگاه اعلام کردند دراين نشست که عده اي از همراهان کُرد طالباني نيز در آن حضور داشتند، يک شخصيت سياسي يهودي، شمايي خلاصه وار را از نقشه راه تشکيل کشور کُردي با هماهنگي و توافق طرف کردي که نام وي ذکر نشده، ارائه کرده است. اين پروژه که تنها مبلغ شش ميليون دلار براي آماده سازي واژگان آن تخصيص داده شده، شامل ترسيم نقشه کامل اعلام کشور کُردي در طي 10 سال و تا سال 2016 ميلادي است به نحوي که سال 2016، سال آغاز پروژه کشور کردستـان خواهد بود و مطابق با برنامه زمان بنديي که تعدادي از آنها به انجام رسيده و تعدادي ديگر در حال اجراست، پيش خواهد رفت.

اين منابع تأکيد کردند که بر اساس نقشه اين پروژه که يک يهودي معروف به "ابوعربي" يا "ابوعرب" آن را آماده کرده است در سال 2012 ميلادي مراحل مهم و بزرگ اين نقشه جنگي به مرحله اجرا در آمده و پيش بيني مي شود در سال 2013 ميلادي نيز درگيري هاي شديدي بين کردها و اعراب بر سر اجراي اين توطئه به وجود آيد که دستاويزي براي فراخوان جداسازي مناطق کردنشين در محدوده چهار کشور ايران، ترکيه، عراق و سوريه و زمينه ساز تشکيل کشور مستقل کردستـان خواهد شد.

اين منابع فاش کردند که در نشست رئيس جمهور عراق با نمايندگان اين چهار کشور که در برهه زماني حاشيه اجلاس سازمان ملل متحد برگزار شد،  موضوع بمباران برخي مناطق کردنشين شمال عراق توسط ايران و ترکيه (سرکوب گروهک هاي تروريستي پژاک و پ.ک.ک) نيز مورد بحث قرار گرفت و در اين جلسه ادعا شد که اين عمليات ها، نقشه مشترک بين ايران و ترکيه بوده که بدون موافقت آمريکا اجرا شده بويژه آنکه ترکيه تلاش فراواني دارد تا پروژه تشکيل کشور کردي را به شکست بکشاند.
 
اين نقشه که با عنوان کشور مستقل کردسـتان از سوي حکومت اقليم کـردستان عراق توزيع شده
شامل مناطق وسيعي از عراق تا نزديک بغداد و شامل بخش هايي از ايران، سوريه و ترکيه است.
 
تا لحظه مخابره اين مطلب، دولت عراق يا اقليم کردستان عراق، واکنشي در قبال صحت و سقم اين خبر از خود نشان نداده اند.
 
اين خبر در شرايطي منتشر مي شود که شبکه سعودي "العربيه" ديروز به نقل از "مسعود بارزانی" رئيس اقليم کردستان عراق که قرار است بزودي به تهران سفر کند، اعلام کرد: اگر ملت کردستان از طریق رفراندم به استقلال اقلیم کردستان رأی دهند از آن دفاع خواهیم کرد و هزینه احتمالی آن را پرداخت خواهیم کرد، حتی اگر اين کار به جنگ منجر شود.

وی همچنين در اظهاراتي مداخله جويانه، از کردهای ایران و ترکیه خواست برای رسیدن به آنچه از آن با عنوان "حقوق کُردها" نام برد، به روش مسالمت آمیز روی آورند.