کد خبر 751099
تاریخ انتشار: ۲۷ تیر ۱۳۹۶ - ۱۰:۵۰

مسئول ستاد هماهنگی برنامه‌ریزی جام جهانی ۲۰۱۸ می‌گوید با توجه به رابطه خوب ایران و روسیه باید از این ظرفیت برای برنامه‌ریزی مناسب در جام جهانی استفاده کرد.

به گزارش مشرق،  حمیدرضا آصفی در خصوص برگزاری نشست ستاد هماهنگی و برنامه‌ریزی جام جهانی 2018 روسیه و انتخابش به عنوان مسئول این ستاد، اظهار داشت: این اولین جلسه ستاد هماهنگی و برنامه‌ریزی جام جهانی 2018 روسیه بود. خوشبختانه صعود ایران  به جام جهانی بسیار زود قطعی شد و این مسئله فرصت را به ما داده تا برای یک سال آینده برنامه‌ریزی مناسبی داشته باشیم. باید از تجریبات گذشته استفاده کرد و از نقاط قوتی که در گذشته بوده بهره‌برداری و آنها را تقویت کنیم. نقاط ضعف را هم باید مورد توجه قرار بدهیم و آنها را برطرف کنیم.

وی افزود: در این جلسه از ارگان‌ها و نهادهایی که می‌توانند در برنامه‌ریزی موفق برای تیم ملی تأثیرگذار باشند، دعوت کردیم. از وزارتخانه‌های مختلف نمایندگانی در جلسه حضور داشتند تا بتوانیم از همه ظرفیت‌ها استفاده کنیم. به این دلیل که شرایط برگزاری جام جهانی در روسیه با جام جهانی برزیل متقاوت است. نزدیک بودن روسیه به ایران باعث می‌شود بتوانیم از ظرفیت‌های موجود بیشتر بهره ببریم که یکی از این ظرفیت‌ها رابطه خوب روسیه با جمهوری اسلامی ایران است. این مسئله می‌تواند امکانات زیادی را در اختیار جمهوری اسلامی ایران قرار دهد و اگر به نحو مطلوب از این ظرفیت استفاده کنیم، در برنامه‌ریزی هم موفق خواهیم بود.

مسئول ستاد هماهنگی برنامه‌ریزی جام جهانی 2018 با اشاره به جلسه‌ای که با مسعود سلطانی‌فر برگزار شده است، گفت: علاوه بر جلسه‌ای که با وزیر محترم ورزش داشتیم، مهدی تاج هم جلسه‌ای را با اسحاق جهانگیری، معاون اول رئیس جمهور داشته است. آقای جهانگیری در این جلسه تأکید داشته همه ظرفیت‌ها برای برنامه‌ریزی هرچه بهتر برای تیم ملی به کار گرفته شود.

آصفی در پاسخ به این سؤال که قرار است در این ستاد چه اقداماتی صورت بگیرد، گفت: ابتدا محورهای کار باید تعیین شود تا در یک سالی که تا جام جهانی مانده، بتوانیم بهترین برنامه‌ریزی را داشته باشیم. البته که سال آینده، این موقع قهرمان جام جهانی هم مشخص شده و به قول یکی از دوستان یک سال دیگر جمهوری اسلامی ایران قهرمان جام جهانی هم شده است. به هر حال باید طوری برنامه‌ریزی کنیم که بتوانیم از همه ظرفیت‌ها استفاده کرده و بنده هم مسئولیت هماهنگی این مسائل را به عهده دارم.

وی درباره بازی‌های دوستانه تیم ملی و اینکه آیا مذاکره‌ای در این خصوص صورت گرفته یا نه، خاطرنشان کرد: اولین بازی قطعی شده که سرمربی تیم ملی روی آن تأکید داشته و اعلام کرده است، بازی با روسیه خواهد بود که 18 مهر (10 اکتبر) برگزار می‌شود. برای برگزاری دیگر بازی‌ها در این بازه زمانی باید برنامه را دید. با این حال از تاریخ 18 مهرماه به بعد باید منتظر مشخص شدن تیم‌های صعود کننده به جام جهانی و قرعه‌کشی باشیم تا کادرفنی تیم ملی شرایط را برای برگزاری دیدار دوستانه در نظر بگیرند. برای برگزاری و هماهنگی بازی دوستانه مشکلی نداریم و به نوعی همه تیم‌ها آماده برگزاری بازی دوستانه با ما هستند. شاید از نظر فنی، زمانی یا مالی مشکلاتی ایجاد شود، اما مشکل مالی هم به زودی حل خواهد شد. اکنون تنها دغدغه قرعه‌کشی جام جهانی است که باید این موضوع مشخص شود.

مشاور رئیس فدراسیون فوتبال در امور بین‌الملل در پاسخ به این سؤال که ساعت و مکان برگزاری دیدار دوستانه ایران و روسیه چه زمانی مشخص خواهد شد و برای امضای قرارداد چه زمانی اقدام می‌شود، گفت: شاید تاج به زودی تاج سفری به روسیه داشته باشد تا امضای قرارداد و دیگر هماهنگی‌ها صورت بگیرد.

منبع: تسنیم