نیروهای جبهه مقاومت و ارتش سوریه توانستند خود را از جنوب غرب استان رقه به منطقه راهبردی اثریا برسانند و تروریست ها را در جنوب استان حلب محاصره کنند.

  به گزارش مشرق، آخرین تحولات میدانی از شرق جاده راهبردی « خناصر - اثریا » حاکیست، ارتش سوریه و رزمندگان جبهه مقاومت پس از درگیری های سنگین توانستند،عناصر تروریستی داعش را در ۲۵  شهرک اشغالی در جنوب استان حلب عقب برانند و مواضع خود را در این مناطق تثبیت کنند. با آزادسازی این مناطق، استان حلب به طور کامل از وجود عناصر تروریستی داعش پاکسازی شد.

در مجموع عملیات ۴ روز گذشته نیروهای ارتش و رزمندگان جبهه مقاومت نزدیک به ۴۰ شهرک در این محور پاکسازی شد. مجموع مساحت پاکسازی شده در جنوب استان حلب ۱۵۴۰ کیلومتر مربع است.

جمعه هفته گذشته، نیروهای جبهه مقاومت و ارتش سوریه توانستند خود را از جنوب غرب استان رقه به منطقه راهبردی اثریا برسانند و تروریست ها را در جنوب استان حلب محاصره کنند.

در حال حاضر استان حلب سوریه به طور کامل از وجود تروریست های داعش پاکسازی و امنیت جاده راهبردی اثریا - خناصر پس از ۵ سال تامین شد. این جاده مسیر انتقال نیرو و تجهیزات از مرکز سوریه به سمت شمال بود که دهها مرتبه هدف حملات تروریست های داعش قرار گرفت.