آنچه امروز رخ داد نیز از زاویه‌ای دیگر، به حاشیه بردن مراسم روز قدس بود؛ همین بس که شکوه و عظمت قیام مردم روزه دار ایران را جمعی محدود خدشه دار کردند و به حاشیه بردند.

سرویس سیاست مشرق - در مراسم باشکوه روز قدس امسال، در گوشه و کناری از راهپیمایی میلیونی ملت ایران، جمع محدودی با از یاد بردن فلسفه راهپیمایی روز قدس، مظلومیت فلسطین و اسراییل غاصب، آنجا که باید فریادهایشان را بر سر آمریکا و اسراییل می‌کشیدند، راه را گم کردند و مسؤولان کشور را مخاطب شعارهای خود قرار دادند. در رابطه با این حواشی ایجاد شده چند نکته قابل توجه و تأمل است:
 

۱- توهین به مسؤولان کشور از جمله ریاست محترم جمهوری (در هر دوره‌ای) امری مذموم، غیراخلاقی و خلاف مصلحت و قانون است؛ بدون توجه به گرایش رئیس جمهور مستقر، مقام اول اجرایی کشور همواره مورد احترام آحاد ملت بوده و هست، هرچند انتقاد در جای خود معتبر است.

۲- برهم زدن سخنرانی، اخلال در مراسم (چه مراسم تشییع باشد و چه راهپیمایی روز قدس و ۲۲ بهمن ) و منحرف کردن آن به سمت اختلافات جناحی و حرمت شکنی مسؤولان نظام  امری ناپسند است که رهبر انقلاب نیز نسبت به تکرار این موارد گلایه کرده و آن را به ضرر کشور دانسته‌اند.

۳ - مشابه حواشی به وجود آمده در روز قدس امسال، شعار انحرافی «نه غزه نه لبنان» بود که در گذشته و در همین مراسم روز قدس، جمعی آن را فریاد زدند و صهیونیست‌ها را دلشاد کردند و به «سرمایه‌های اسراییل» در ایران تغییر کارکرد دادند. آنچه امروز رخ داد نیز از زاویه‌ای دیگر، به حاشیه بردن مراسم روز قدس بود؛ همین بس که شکوه و عظمت قیام مردم روزه دار ایران را جمعی محدود خدشه دار کردند و به حاشیه بردند و سوژه چندین بخش خبری شبکه‌های ضدانقلاب را فراهم ساختند.

۴- روشن است اینگونه تحرکات خارج از انصاف و بی اخلاقی‌ها هیچگونه نسبتی با منش انقلابی نداشته و خودسری‌های هزینه‌ساز و پرضرر، همواره از سوی همه جریانات محکوم و مذمت شده است. مؤمنین انقلابی و حزب اللهی‌های واقعی آنجا تکلیف برایشان روشن می‌شود که از ولی فقیه و رهبرشان می‌شنوند: « آن کسانی که این کارها را میکنند، اگر واقعاً حزب‌اللّهی و مؤمنند، خب نکنند. میبینید که تشخیص ما این است که این کارها به ضرر کشور است، این کارها به نفع نیست. »

۵- عملکرد رئیس جمهور محترم حتما قابل نقد و برخی اظهارات اخیر ایشان نیز حساسیت قشرهایی از جامعه را برانگیخته است که باید در مسیر صحیح نقد با آن برخورد شود و اقداماتی این چنین، مسیر نقد صحیح و موثر را سخت خواهد کرد. آب گل آلود وحدت شکنی، تنها به آسیاب بدخواهان و کینه‌توزان نظام ریخته می‌شود.