کد خبر 736627
تاریخ انتشار: ۲۳ خرداد ۱۳۹۶ - ۰۶:۳۰

پسر جوانی که خواستگار خواهرش را با چاقو زخمی کرده بود، پس از محاکمه در شعبه هشتم دادگاه کیفری تهران به پرداخت بیش از یک دیه کامل مرد مسلمان و ۵ سال حبس محکوم شد.

به گزارش مشرق، متهم در آخرین دفاع به دادرسان دادگاه گفت: پسر همسایه‌مان که خواستگار خواهرم بود وقتی برای ازدواج زیر حرفش زد و خودش را کنار کشید با او درگیر شدم.


روز پنجم دی  ماه سال ۹۲ در یکی از خیابان‌های ورامین رخ داد که در این نزاع پسر جوانی به‌نام «شهروز» -۲۴ ساله- بشدت زخمی شد و رامین – ضارب ۲۸ ساله- که پسرهمسایه بود از سوی پلیس دستگیر شد و پس‌از بازجویی و تحقیقات با قرار وثیقه آزاد شد.


متهم، دیروز در شعبه هشتم دادگاه کیفری تهران به ریاست قاضی اصغرزاده و با حضور قاضی توکلی –مستشار- تحت محاکمه قرار گرفت.


در ابتدای جلسه، شاکی پرونده که نمی‌توانست روی دو پا بایستد به طرح شکایت پرداخت و اظهار داشت: در حال حاضر ۴ سال است به خاطر ضربه‌ای که به پایم وارد شده نمی‌توانم راه بروم و مشکلات دیگری نیز دارم.

حالا هم شدید‌ترین مجازات را برایش می‌خواهم. سپس متهم در شرح ماجرا به قضات گفت: جوان همسایه- شاکی پرونده- خواستگار خواهرم بود اما وقتی متوجه شدم از ازدواج با خواهرم منصرف شده است بشدت عصبانی شدم. او از مدت‌ها پیش با خواهرم در ارتباط بود و افراد فامیل و ساکنان محل همه می‌دانستند که قرار است دامادمان شود.

برسر همین موضوع با هم درگیر شدیم و در حالی که خونم به‌جوش آمده بود چند ضربه به او زدم اما حالا پشیمان هستم و تقاضای عفو و بخشش دارم.


سپس قضات وارد شور شدند و با توجه به صدمات و معلولیت شاکی، متهم را به پرداخت بیش از یک فقره دیه مرد مسلمان و ۵ سال حبس محکوم کردند.

منبع: روزنامه ایران