کد خبر 730080
تاریخ انتشار: ۷ خرداد ۱۳۹۶ - ۰۷:۰۴

مردم بحرین در لبیک به ندای علمای این کشور مبنی بر تظاهرات شبانه در دفاع از حقوق خانواده شهدا، در بسیاری از مناطق پس از افطار به خیابانها آمدند و بر دفاع از آیت الله قاسم تاکید کردند.

به گزارش مشرق، در لبیک به ندای علمای بحرین مبنی بر تظاهرات شبانه در دفاع از حقوق خانواده شهدا، مردم بحرین در بسیاری از مناطق پس از افطار به خیابانها آمدند و در شعارهایی ضمن تاکید بر «دفاع تا پای جان از آیت الله عیسی قاسم» مرجعیت دینی خود تجاوز نظام به حقوق شهدا را محکوم نمودند.

در این شبهای ابتدایی ماه مبارک رمضان متوسط دمای بحرین در شب ۳۲ درجه با ۷۰ درصد رطوبت است و حضور در خیابانها حتی در شب هنگام بسیار آزار دهنده می باشد، با وجود این مردم ثابت کرده اند هیچ گاه ندای علما را بی پاسخ نخواهند گذاشت و نه سرکوب امنیتی و نه شرایط محیطی مانع آنها نخواهد بود.

گفتنی است که علمای بحرین از مردم دعوت کرده بودند تا شنبه شب در تظاهرات برای دفاع از حق خانواده شهدا در تحویل گرفتن پیکر مطهر شهدایشان شرکت کنند.

این در حالی است که رژیم آل خلیفه پیکر چند تن از شهدای بحرینی را که در منطقه الدراز در جریان دفاع از آیت الله عیسی قاسم به شهادت رسیده بودند، بدون مراسم تشییع دفن کرد.

در همین راستا، رژیم آل خلیفه پیکر ۳ تن از شهدای بحرینی به نام های «محمد الساری»، «محمد زین الدین» و «محمد العکریرا» را در مقبره المحرق و پیکر دو شهید دیگر به نام های «احمد العصفور» و «محمد حمدان» را در مقبره الماحوز بدون برگزاری مراسم تشییع و غسل، دفن کرد.

منبع: مهر