از سرنوشت بیش از ۱۰۰ تن دیگر از شهروندان مفقود الفوعه و کفریا همچنان خبری در دسترس نیست و برخی منابع میدانی از احتمال اسارت این افراد خبر می دهند.

سرویس جهان مشرق - در هفته های گذشته ۶ هزار تن از شهروندان شهرک های الفوعه و کفریا براساس توافقی که میان دولت سوریه و کشورهای منطقه صورت گرفت، توانستند پس از سه سال محاصره موفق به خروج از شهرک ها شوند. پیشتر نزدیک به دو هزار تن از شهروندان در جریان توافق حلب موفق به خروج شده بودند.

اما حمله انتحاری عناصر تروریستی در غرب شهر حلب، طعم آزادی شهروندان بی گناه را تلح کرد؛ در این جنایت که قبل از ورود شهروندان به مناطق تحت کنترل دولت سوریه صورت گرفت ۱۲۶ نفر شهید ( ۸۰ کودک) و دهها تن دیگر زخمی شدند.
 
پیکر مطهر ۵۳ تن از شهدای الفوعه و کفریا پس از تشییع در شهر حلب در جوار حرم حضرت زینب (س) به خاک سپرده شده اند و اجساد بیش از ۵۰ تن از شهدا به دلیل متلاشی شدن قابلیت شناسایی و خاکسپاری ندارند.

جمعه گذشته نیز مردم دمشق پیکر مطهر ۵ تن دیگر از شهدای الفوعه و کفریا را در جوار حرم حضرت زینب ( س ) به خاک سپردند.

تصاویر خاکسپاری و برگزاری مراسم ۵ تن از شهدای الفوعه و کفریا را در ذیل مشاهد می کنید:



رسانه های مدعی حقوق بشر و تمدنی که به اصطلاح از آن به عنوان تمدن غرب یاد می شود  در قبال این جنایت سکوت کردند و حتی به صورت تلویحی نیز این اقدام ضدانسانی را محکوم نکردند.

قابل ذکر است در جریان این جنایت ضد انسانی، ۲۰۰ نفر از شهروندان مجروح، مفقود شدند که با پیگیری های صورت گرفته مشخص شد ۷۰ تن در شهر غازی و انطاکیه ترکیه منتقل شدند و ۱۴ تن دیگر از مجروحان در سایر بیمارستان های این کشور بستری هستند.

از سرنوشت بیش از ۱۰۰ تن دیگر از شهروندان مفقود الفوعه و کفریا همچنان خبری در دسترس نیست و برخی منابع میدانی از احتمال اسارت این افراد خبر می دهند اما تروریست ها تاکنون این خبر را تایید یا تکذیب نکرده اند.

تصویری از پیگیری های شهروندان محاصره شده الفوعه و کفریا که از سرنوشت نزدیکان خود خبر ندارند:
 


برخی از خانواده ها و نزدیکان مفقودین نیز در گفت وگو با مشرق از مشخص نبودن وضعیت وابستگان خود ابراز نگرانی کرده اند. آنان با تشکر از تلاش مسئولان، خواستار پیگیری بیشتر برای مشخص شدن سرنوشت خانواده های خود هستند.

تصویری از لیست مفقودین که سرنوشت آنان همچنان در هاله ای از ابهام است:
 

به گزارش مشرق، حدود ۵ هزار تن از شهرونیدان که توانستند به مناطق تحت کنترل دولت وارد شوند به شهرهای « لاذقیه، حمص، حسیا، طرطوس و دمشق» منتقل شدند اما متاسفانه تعدادی دیگر از شهروندان در شهر حلب آواره هستند.