کد خبر 715845
تاریخ انتشار: ۶ اردیبهشت ۱۳۹۶ - ۱۴:۳۲

دوومیدانی کار انگلیسی 9 سال پس از بازی های المپیک 2008 پکن در ماده هفت گانه صاحب مدال برنز شد.

به گزارش مشرق، «کلی ساترتون» 40 ساله پس از آن به این مقام رسید که کمیته بین المللی المپیک مدال «تاتیانا چرنوا» از روسیه را به علت دوپینگ از وی سلب کرد.

ساترتون گفت که مطمئن است مراسمی برای اعطای مدال برگزار می شود.
او حالا یک مدال برنز تازه و پاک می خواهد، نه مدال آلوده ای که در دست چرنوا است.
ساترتون در بازی های المپیک 2008 در ماده هفت گانه پنجم شد. اما بعد از اعلام دوپینگ «لودمیلا بلونسکا» از اوکراین و «چرنوا» از روسیه به مقام سوم این بازی ها ارتقا یافت.
کمیته بین المللی المپیک نمونه های آزمایش ورزشکاران در بازی های المپیک 2008 پکن و 2012 لندن را مجددا آزمایش می کند. آزمایش مثبت دونده زن روسیه تازه ترین مورد دوپینگ در ادوار گذشته المپیک است.
ساترتون در المپیک 2004 در ماده هفت گانه برنز گرفت. او در دو امدادی 4 در 400 متر المپیک 2008 پکن نیز به دنبال اعلام دوپینگ تیم های بلاروس و روسیه به مدال برنز ارتقا یافت.
ساترتون گفت که اگر با دو مدال برنز از چین به خانه بازمی گشت، از نظر مالی خیلی به نفع او بود.
وی گفت: تلاش می کنم از زاویه دیگری به این موضوع نگاه کنم و خشمگین نشوم. من دو سال بعد از بازی ها قراردادم را با شرکت نایک از دست دادم. در حالی که اگر با دو مدال برمی گشتم احتمالا مبلغ قراردادم دو برابر می شد.
ساترتون در سال 2012 از دوومیدانی اعلام بازنشستگی کرد. او در مسابقات اروپا، بازی های المپیک و جهانی صاحب مدال شده است.
چرنوا 29 ساله همچنین به علت آزمایش مثبت دوپینگ در رقابت های قهرمانی جهان 2009، عنوان قهرمانی جهان در سال 2011، برنز المپیک 2012 لندن، مدال طلای بازی های دانشجویان جهان 2013 را از دست داد.

منبع: ایرنا