رسانه ملی باید به این سؤال پاسخ دهد که بر اساس کدام توافق چنین فرصت تبلیغاتی به روحانی داده است و چرا باید چنین بی‌سلیقگی در این روزها اتفاق بیفتد؟

سرویس سیاست مشرق - فردا صبح، اولین روز ثبت نام نامزدهای دوره دوازدهم ریاست جمهوری در وزارت کشور است و بر اساس قانون، تبلیغات زود هنگام یکی از مصادیق مجرمانه برای افرادی است که احتمال کاندیداتوری‌شان وجود دارد.

انتقادی که ناظر به عملکرد صدا و سیما است، ایجاد فرصت تبلیغاتی برای یکی از نامزهادی اصلی ریاست جمهوری است؛ نشست خبری حسن روحانی یک روز قبل از شروع ثبت‌نام نامزدهای دوره دوازدهم ریاست جمهوری، به صورت زنده از رسانه ملی پخش شد.

آنچه در این نشست به‌وضوح قابل‌مشاهده بود، اظهارات بعضاً دروغ و تبلیغاتی روحانی برای نامزدی در دوره بعدی ریاست جمهوری بود و جای این سؤال است که چرا صدا و سیما باید در چنین زمانی به یکی از نامزدهای اصلی ریاست جمهوری آنتن زنده برای تبلیغات بدهد؟

آیا مگر غیرازاین است که روحانی از این فرصت برای تخریب دیگران و تبلیغ خود استفاده خواهد کرد؟ آیا چنین نشستی و چنین فرصتی به روحانی، به معنای تبلیغات زودهنگام از طریق رسانه ملی محسوب نمی‌شود؟

هفته گذشته روزنامه شرق در انتقاد از یک‌بار پخش شدن نماز جماعت تولیت آستان قدس در تلویزیون، این مسئله ساده را تبدیل به تیتر یک خود و انتقاد بی جا و بی موردی را نثار صدا و سیما کرد.
شرق نوشت: "چهارشنبه هفته پیش بود که صداوسیما در «شبکه تهران»، بعد از اذان مغرب و عشا، نماز حجت‌الاسلام رئیسی که تولیت آستان قدس رضوی را بر عهده دارد پخش کرد. این در حالی است که او یکی از نامزدهای اصلی جناح اصولگرا و منتقد دولت برای ریاست‌جمهوری محسوب می‌شود."

روزنامه شرق حتی به اقدامات صداوسیما در سال قبل نیز انتقاد کرده و نوشته است: " اواخر سال گذشته نیز برنامه گفت‌وگوی ویژه خبری شبکه دو از حجت‌الاسلام رئیسی به‌عنوان میهمان دعوت کرده بود که برخلاف همیشه که این برنامه در استودیوی خبری اجرا می‌شود، در قسمتی از حرم امام رضا (ع) برگزار شد."

فارغ از اینکه پخش نماز جماعت تبلیغاتی است یا نه رسانه ملی باید به این سؤال پاسخ دهد که بر اساس کدام توافق چنین فرصت تبلیغاتی به روحانی داده است و چرا باید چنین بی‌سلیقگی در این روزها اتفاق بیفتد؟