موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس بازسازی کاملی از وضعیت 8 سال حماسه دفاع مقدس است که هم به لحاظ فیزیکی و هم به لحاظ محتوایی توانسته است این میراث معنوی را به نمایش بگذارد.

به گزارش گروه جهاد و مقاومت مشرق، زهرا احمدی پور معاون رییس جمهور و رییس سازمان میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری پس از بازدید از تالارهای موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس با بیان مطلب فوق گفت: با توجه به بهره گیری از فناوری های روز دنیا در موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس این مجموعه به خوبی می تواند با نسل جدید ارتباط برقرار کند و وظیفه ما ایجاد انگیزه برای بازدید از این موزه برای نسل جدید است.

وی افزود: دانش آموزان باید از کودکی بدانند که چه اتفاقاتی برای کشور ما رخ داده است و ایران چه خطراتی را از سرگذرانده و این امنیت امروز به راحتی بدست نیامده است و این مجموعه به خوبی وظیفه سنگین روایت این حماسه ها را بر عهده گرفته است.

معاون رییس جمهور با اشاره به رویکرد سازمان میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری در مراقبت و معرفی یادمانها و موزه های دفاع مقدس و انقلاب اسلامی اظهار داشت : سازمان میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری مکلف است تا میراث معنوی دفاع مقدس را ضمن مراقبت ، معرفی کرده و در اختیار دیگران قرار دهد و از این منظر ثبت یادمان های دفاع مقدس در دستور کار سازمان قرار گرفته است و این موزه بخشی از یادمانهای دفاع مقدس و انقلاب اسلامی است که باید به نسل فعلی و آیندگان معرفی شود.

معاون رییس جمهور و رییس سازمان میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری پس از بازدید از تالار های موزه از سراسرنمای دفاع مقدس نیز بازدید کرد.