کد خبر 67955
تاریخ انتشار: ۳۰ شهریور ۱۳۹۰ - ۱۳:۲۸

معاون تحقیقات و جهاد خودکفایی قرارگاه پدافند هوایی خاتم‌الانبیاء گفت چندین سال است که محققین و متخصصین و صنایع دفاعی ما در حال طراحی سیستمی هستند که قابلیت آن به مراتب بیشتر از سامانه موشکیS300 است.

به گزارش گروه دفاع و امنیت مشرق به نقل از فارس، سرهنگ محمد حسین شمخالی معاون تحقیقات و جهاد خودکفایی قرارگاه پدافند هوایی خاتم‌الانبیاء در نشست خبری که صبح امروز (چهارشنبه) برگزار شد، گفت: در قرارگاه، تولید رادارهای برد بلند و باندهای فراکانسی متعدد را در دستور کار داریم.

وی با بیان اینکه در حوزه شنود موفقیت‌های بسیار خوبی داشته‌ایم، تاکید کرد: در آینده نزدیک فرکانس‌های متعدد را می‌توانیم شنود کنیم.

شمخالی با اشاره به ساخت سامانه موشکی پدافند هوایی برد بلند، گفت: چندین سال است که محققین و متخصصین و صنایع دفاعی ما در حال طراحی سیستمی هستند که قابلیت آن به مراتب بیشتر از سامانه موشکیS300 است.

وی ادامه داد: این سامانه بر اساس نیازهای عملیاتی ما طراحی شده و ممکن است بخش‌هایی از این سیستم در سال آینده نمایش داده شود.

معاون تحقیقات و جهاد خودکفایی قرارگاه پدافند هوایی خاتم‌الانبیاء در پایان با بیان اینکه در زمینه مرکز فرماندهی و کنترل دستاوردهای بسیار خوبی داشته‌ایم، تاکید کرد:‌ با استفاده از رادارهای خود می‌توانیم در مرکز فرماندهی کنترل تا چند صد کیلومتر خارج از مرزها را رصد کنیم.