3 عضو یک باند مسلحانه پراید سوار که با بستن دست و پاهای زوج جوان و کتک کاری آنان مقابل دیدگان کودک 7 ساله طلاها و وجوه نقدی را به سرقت برده بودند پس از 2 ماه فعالیت های اطلاعاتی، توسط کارآگاهان پلیس آگاهی خراسان رضوی دستگیر و به پنجه عدالت سپرده شدند.

به گزارش مشرق، رئیس پلیس آگاهی خراسان رضوی روز گذشته در گفت و گوی اختصاصی با خراسان به تشریح جزئیات این ماجرا پرداخت و گفت: حدود 2 ماه قبل 3 جوان پرایدسوار که مسلح به کلت کمری بودند وارد منزلی در شهرک شهید رجایی مشهد شدند.
 
سرهنگ کارآگاه «حمید رزمخواه» افزود: «دزدان خشن» با بی رحمی تمام و مقابل دیدگان کودک 7 ساله زوج جوان دست و پاهای آنان را با استفاده از دستبندهای پلاستیکی بستند و در حالی که این زوج را کتک می زدند داخل اتاق خواب انداختند. این مقام ارشد انتظامی اضافه کرد: سارقان مسلح با تهدید به مرگ، طلاهای زن جوان را از دست و گردن وی به زور کشیدند و سپس با سرقت 3 دستگاه گوشی تلفن همراه و حدود 3 میلیون تومان وجه نقد از محل متواری شدند.
 
این در حالی بود که پسر بچه 7 ساله این زوج، وحشت زده به رفتارهای خشن دزدان مسلح می نگریست و از ترس به گوشه اتاق خزیده بود. سرهنگ رزمخواه تصریح کرد: با ارسال این پرونده به پایگاه شرق پلیس آگاهی خراسان رضوی و با توجه به اهمیت ماجرا، گروهی از کارآگاهان زبده به سرپرستی سرگرد سیدی زاده وارد عمل شدند و تحقیقات پلیسی خود را آغاز کردند.
 
وی گفت: کارآگاهان در اولین مرحله از اقدامات اطلاعاتی خود و بازدید از صحنه جرم به سرنخ هایی رسیدند که نشان می داد: سارقان مسلح از افراد سابقه دار و حرفه ای هستند بنابراین رصدهای پلیسی درباره مظنونان سابقه دار متمرکز شد و بدین ترتیب کارآگاهان با به کارگیری عوامل و مخبران محلی و همچنین انجام یکسری اقدامات فنی و اطلاعاتی موفق شدند یکی از عاملان سرقت مسلحانه را در منطقه پنجتن مشهد شناسایی کنند.
 
رئیس پلیس آگاهی خراسان رضوی خاطرنشان کرد: با هماهنگی مقام قضایی، مخفیگاه این متهم 35 ساله به محاصره درآمد و روز گذشته در یک عملیات غافلگیرانه دستگیر شد. وی افزود: با کشف طلاها و گوشی های مسروقه در بازرسی از مخفیگاه وی، این پرونده وارد مرحله جدیدی شد و متهم مذکور که مورد بازجویی های تخصصی قرار گرفته بود سرکرده باند دیگر همدستش را به پلیس لو داد.
 
سرهنگ حمید رزمخواه اضافه کرد: در پی اعترافات متهم 35 ساله بلافاصله عملیات کارآگاهان در 2 شاخه جداگانه آغاز شد و مخفیگاه سرکرده باند که «م» نام دارد در منطقه رسالت و همدست دیگر آنان در منطقه قاسم آباد مورد بازرسی قرار گرفت.
 
این مقام انتظامی با اشاره به کشف سلاح کلت کمری و مهمات مربوطه از منزل سرکرده باند تصریح کرد: در این عملیات همچنین خودروی پراید مورد استفاده سارقان نیز توقیف شد و به پلیس آگاهی انتقال یافت.
 
وی با بیان این که تحقیقات از 3 متهم 35،38 و 34 ساله همچنان ادامه دارد یادآور شد: متهمان مذکور دارای سوابق سرقت، اعتیاد و مواد مخدر هستند که با صدور دستور قضایی و برای کشف جرایم احتمالی دیگر در اختیار کارآگاهان قرار گرفته اند.