کد خبر 631462
تاریخ انتشار: ۲۵ شهریور ۱۳۹۵ - ۱۲:۵۵

یک شهروند آمریکایی اهل فلوریدا به اتهام آتش‌زدن یک مسجد در روز عید قربان توسط نیروهای پلیس این کشور دستگیر شد.

به گزارش مشرق، یک مرد اهل ایالت «فلوریدا» که به گفته بازرسان مطالب ضداسلامی بر روی صفحات شبکه‌های اجتماعی منتشر کرده بود، روز چهارشنبه به وقت محلی (دیروز) به اتهام آتش‌زدن مسجد دستگیر شد.

بنا به گزارش خبرگزاری رویترز، «جوزف مایکل شرایبر» شهروند 32 ساله آمریکایی ظاهراً مسجدی را آتش زده است که عامل مسلح مرگبارترین تیراندازی در تاریخ مدرن آمریکا در آنجا حضور داشته است.

طبق گفته دفتر کلانتر منطقه «سنت لوسی»، این پرونده طبق قوانین فلوریدا بعنوان یک «جرم ناشی از نفرت» مورد بررسی قرار می‌گیرد و فرد مظنون در صورتیکه در پرونده ایجاد حریق عمدی که روز دوشنبه به وقوع پیوست، گناهکار شناخته شود با محکومیت تحمل حداقل 30 سال حبس در زندان روبرو است.

شرایبر به آتش زدن مسجدی متهم است که خسارات شدیدی به این مرکز اسلامی «فورت پیرس» وارد آورده است. در این مرکز اسلامی «عمر متین» که در ماه ژوئن به ضرب گلوله 49 نفر را در یک باشگاه شبانه کشت و 53 نفر دیگر را زخمی کرد، قبلاً حضور داشته است.

متین خودش توسط افسران پلیس در پایان تیراندازی «اورلاندو» واقع در 160 کیلومتری شمال غربی شهر فورت پیرس کشته شد.

حریق عمدی در مسجد حدود ساعت 12:30 روز دوشنبه هفته جاری مصادف با عید قربان صورت گرفت.

طبق این گزارش، هیچ‌کس داخل ساختمان نبود اما شعله‌های آتش جماعت مسلمانان را وادار کرد که مراسم این روز را در مکان دیگری برگزار کنند.
منبع: فارس