کد خبر 582284
تاریخ انتشار: ۱۱ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۲:۰۶

اسناد حضور و نقش‌آفرینی رزمندگان قزوینی دوران دفاع مقدس در لشکر 17 امام علی بن ابی‌طالب(ع)قم ، برای تدوین کتاب به قزوین منتقل خواهد شد.

به گزارش گروه جهاد و مقاومت مشرق، در جلسه‌ای که با حضور سردار ابوالحسن کبیری دبیر کمیته تدوین و پژوهش ستاد کنگره شهدای استان قزوین و از مسئولان پژوهشکده علوم و معارف دفاع مقدس، سردار احمد فتوحی جانشین لشکر 17 در دوران دفاع مقدس، احمد حسینی مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان قم و مهدی کربلایی از مسئولان سابق بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان قم برگزار شد، موضوع نقش آفرینی رزمندگان قزوین در لشکر 17 مورد بررسی قرار گرفت و مقرر شد به منظور تدوین و ثبت این نقش به عنوان یکی از مفاخر ایثار و شهادت در استان قزوین، اسناد و تجربیات مربوطه به این استان منتقل شود.

لشکر 17 امام علی بن‌ابی‌طالب(ع) در ابتدا تیپی متشکل از رزمندگان قم، قزوین، زنجان و شهرهای استان مرکزی بود و سپس به لشکر 17 به فرماندهی سردار شهید مهدی زین الدین ارتقاء یافت. در پی برگزاری این نشست، اسناد حضور و نقش آفرینی رزمندگان قزوینی دوران دفاع مقدس در لشکر 17 امام علی بن‌ابی طالب(ع) قم، جهت تدوین کتاب به قزوین منتقل خواهد شد.
منبع: ایسنا