آخرین برنامه نود این فصل به بررسی کامل فینال جام حذفی و قهرمانی ذوب آهن، عکس العمل های سپاهانی ها به صحبت های جنجالی نویدکیا و گفتگوی ویژه با حضور پرویز مظلومی، یحیی گل محمدی و رشید مظاهری پرداخت.

به گزارش مشرق، عادل فردوسی پور آخرین برنامه خود در پایان فصل پانزدهم لیگ برتر را با محوریت فینال جام حذفی و دعوت از مهمانان ویژه روی آنتن برد.

* آیتم های برنامه نود

* بررسی رکوردهای تاریخی لیگ
* بررسی فینال جام حذفی لیگ
* عکس العمل های مربوط به مصاحبه نویدکیا
* گفتگو با یحیی گل محمدی و پرویز مظلومی

* نظرسنجی
سوال نظرسنجی برنامه نود اختصاص به انتخاب برترین مربی فصل پانزدهم لیگ برتر داشت.

 

عملکرد گزینه های نظرسنجی امشب پخش شد:











* آیتم رکورد
رکوردهایی که در لیگ برتر این فصل جابجا شدند توسط عادل فردوسی پور بررسی شدند که در ادامه آن را مشاهده می فرمایید.

1- گلزنی در 35 بازی پیاپی
2- 9 برد پیاپی توسط سپاهان
3- متوسط 47صدم درصد گل خورده در هر بازی اختصاص به استقلال خوزستان
4- 21 بازی بدون شکست برای پرسپولیس
5- 15 رتبه صعود نسبت به فصل گذشته برای استقلال خوزستان
6- کمترین گل زده برای رسیدن به قهرمانی برای استقلال خوزستان
7- تفاضل گل منفی 42 برای استقلال اهواز
8- رجب زاده سومین بازیکنی که از صد گل زده عبور کرد
9- رکوردار گلزنی در یک تیم برای رجب زاده
10- جلال رافخایی پنالتی زن ترین بازیکن لیگ برتر
11- مهدی طارمی با 8 پنالتی پنالتی گیرترین بازیکن
12- عبور از 400 بازی برای ابراهیم صادقی
13- رضا عنایتی با 142 گل زده بهترین گلزن تاریخ لیگ برتر
14- امیر قلعه نویی با 695 امتیاز، امتیاز آورترین مربی
15- استقلال با 818 امتیاز امتیاز آورترین تیم لیگ برتر
 
* بررسی آماری تک به تک تیم ها

در بخش دیگری از این برنامه بررسی آماری تک به تک تیم ها مورد بررسی قرار گرفت که با توجه به رکوردهای فردی تیم ها جالب توجه بود.

* حضور نودی ها در خرمشهر – فینال جام حذفی

گروه برنامه نود با حضور در خرمشهر به تهیه گزارش از فینال جام حذفی پرداختند. صحبت های جالبی با خرمشهری ها درباره جنگ و فوتبال و ... در این رابطه صورت گرفت. در این بخش محمدحسین میثاقی با برخی رزمندگانی که در حماسه 8 سال دفاع مقدس و آزادسازی خرمشهر نقش داشتند به گفتگو پرداخت.




* عادل سوء تفاهمش با استقلالی‌ها را برطرف کرد

در برنامه نود هفته گذشته لوگوی استقلال بدون دو ستاره معروفش به نمایش در امد که دور از چشمان هواداران این تیم قرار نگرفت و با واکنش های احساسی و ناراحتی آنها همراه بود.
فردوسی پور در برنامه امشب با اعلام اینکه مشکلی با ستاره های استقلال ندارد و ان شاالله این تیم nتا ستاره بگیرد گفت: من مشکلی ندارم و امیدوارم نه دو تا بلکه nتا ستاره این تیم داشته باشد و امیدوارم سوتفاهم برطرف شده باشد و ما لوگوی این تیم را اینگونه داشتیم و به همین منظور اینطور پخش شد.

آیتمی که در برنامه گذشته درباره روز ملی مبارزه با دخانیات پخش شده بود در برنامه این هفته نود هم بازپخش شد. فردوسی پور گفت هفته گذشته پس از پخش این گزارش یکی از دوستان ما گفت یکی از آشنایانش سفره خانه داشته و در حالی که قبلا روزانه برای ۵۰ نفر قلیان سرو می کرده فردای آن روز فقط ۱۰ نفر مشتری داشته است و اگر همین یک اثر را گذاشته باشیم ثواب خودمان را برده ایم.

 پرویز مظلومی به عنوان اولین مهمان برنامه به استودیو آمد و قرعه کشی مسابقه پیام کوتاه هفته قبل به کمک او انجام شد.

گزارش حواشی پیش از بازی استقلال - ذوب آهن در ادامه روی آنتن رفت.

* میهمان ویژه – پرویز مظلومی/مذاکره رحمتی با مجیدی برای سرمربیگری استقلال

 مظلومی در این برنامه با اعلام اینکه از نظر روحی شرایط خوبی نداشت اما با توجه به قولی که داده بود حضور یافته گفت: عذرخواهی می کنم از هواداران استقلال که نتوانستیم برای آنها جام بیاوریم. دلایل زیادی داشت که در ادامه درباره آن صحبت خواهم کرد.

پرویز مظلومی صحبت های جنجالی در این برنامه مطرح کرده و در بخشی از آن گفت بعد از این که دربی را باختیم یکی از بازیکنان بزرگ تیم همراه یکی از اعضای باشگاه شبانه به منزل فرهاد مجیدی رفتند و تا ۴ صبح از او خواهش می کردند که سرمربی استقلال شود اما فرهاد از مکتب استقلال است و این پیشنهاد را قبول نکرد. (فیلم)

* حضور سرمربی تیم قهرمان جام حذفی - یحیی گل محمدی  

سرمربی ذوب آهن هم در برنامه 90 حاضر شد و با تشریح عملکرد فصل جاری به سوالات فردوسی پور پاسخ داد.


* فرکی و مخالفان جواب محرم نویدکیا را دادند

با توجه به صحبت هایی که محرم نویدکیا در هفته گذشته و با حضور در برنامه نود درباره میزان قرارداد، برخورد فرکی با بازیکنان و مسائل دیگر داشت، وی به شائبه ها در این باره پاسخ داد.  نکته جالب توجه جایی بود که حسین فرکی در صحبت هایش ادعا کرد نویدکیا به جای سرگرم شدن با پرنده هایش و مخفی شدن می آمد و با او صحبت می کرد. (فیلم)

همچنین سایر مسئولان و کسانی که نویدکیا از انها اسم برده بود پاسخ محرم را دادند.

 دقایق پایانی بازی فینال جام حذفی همراه با جشن قهرمانی ذوب آهن و شادی بازیکنان این تیم از نگاه متفاوت دوربین نود پخش شد.

تیم منتخب فصل لیگ برتر بر اساس نمرات تیم آنالیز سایت برنامه نود اعلام شد:

 قرعه کشی ۹ میلیونی نفراتی که در بیش از ۸۰ درصد برنامه های فصل شرکت کرده بودند با کمک یحیی گل محمدی انجام شد.

 کلیپی از عکس العمل های محمدرشید مظاهری پخش شد و دروازه بان ذوب آهن به عنوان آخرین مهمان ویژه به برنامه این هفته نود آمد.

آنالیز مسابقه کسل کننده فینال جام حذفی بین ذوب آهن و استقلال پس از انجام بخش اول گفتگو با مظاهری پخش شد.

فاصله زمانی بین نیمه نهایی و فینال جام حذفی بین ایران و سایر لیگ های جهان مقایسه شد.

رضا غیاثی روی خط آمد و کارشناسی داوری فینال جام حذفی انجام شد: برای خطا روی تبریزی در ابتدای بازی داور باید به عمران زاده کارت زرد می داد. نشان دادن کارت زرد به میثم مجیدی به خاطر زدن استوک به سر بازیکن ذوب آهن کافی بود چون برخورد حادی پیش نیامد. پنالتی استقلال درست بود و مدافعان ذوب آهن اجازه عبور بازیکن استقلال را ندادند. کارت زرد به بازیکن ذوب آهن به دلیل بالا آوردن کف پا در نیمه دوم کافی بود. ولید اسماعیل باید دو کارت زرد متوالی به دلیل زدن علیرضا رمضانی می گرفت و اخراج می شد.

مسابقه تراکتورسازی برابر النصر در یک هشتم نهایی لیگ قهرمانان آسیا منجر به حذف نماینده ایران در تبریز در ادامه به پخش رسید.

در انتهای برنامه علی لطیفی سرمربی اکسین البرز روی خط تلفنی آمد و درباره شکست عجیب و غریب این تیم با شش گل برابر نفت امیدیه در هفته آخر لیگ دسته دوم صحبت کرد. همزمان با صحبت های لطیفی فیلم بازی مشکوک بازیکنان این تیم هم به تصویر کشیده شد.

آخرین برنامه نود فصل ساعت ۱:۴۸ بامداد یازدهم خرداد با نمایش نتایج نظرسنجی به پایان رسید. در انتهای این برنامه با شرکت یک میلیون و ۶۷۷ هزار نفر برانکو ایوانکوویچ با ۶۲،۸ درصد آرا عنوان بهترین مربی فصل را کسب کرد و پس از او عبدالله ویسی با ۲۵،۳ درصد دوم شد و امیر قلعه نویی با ۴،۹، یحیی گل محمدی با ۳،۵ و پرویز مظلومی هم با ۳،۵ درصد آرا سوم تا پنجم شدند.

برنامه بعدی نود حدود دو ماه دیگر با شروع فصل جدید لیگ برتر روی آنتن خواهد رفت.  ممنون از این که در طول این فصل گزارش های ما را دنبال کردید.