کد خبر 58177
تاریخ انتشار: ۱ مرداد ۱۳۹۰ - ۲۲:۴۵

به گزارش مشرق به نقل از آینده، پس از ترور دكتر داریوش رضایی‌نژاد دانشمند كشورمان، امروز از سوی خبرگزاری ها تصویری منتشر شد كه دیگر رسانه ها نیز به بازنشر این عكس پرداختند، حال آنكه تصویر مذكور مربوط به دكتر داریوش رضایی است كه اگرچه دانشمند هسته ای است اما دانشمند ترور شده امروز نیست و در قید حیات و سلامت قرار دارد.

داریوش رضایی مطرح شده كه بعنوان متخصص راكتور هسته ای در مراسم روز انرژی هسته ای سخنرانی كرده، عضو هیات علمی دانشگاه محققق اردبیلی در اردبیل است در حالی كه منزل شهید رضایی نژاد در تهران بوده است.

بر اساس گزارشهای اعلام شده این شخص دكترای فیزیك داشته و استاد دانشگاه بوده است.

وی در سال 1344 در روستای اوچبلاغ اردبیل متولد شد. دوره دبیرستان را در شهر تهران در دبیرستان نمونه مردمی شریعتی (تهرانپارس) به اتمام رساند. در سال 1367 جهت تحصیل در رشته فیزیك كاربردی وارد دانشگاه تبریز شد. پس از اتمام دوره كارشناسی در سال 1372 وارد دانشگاه صنعتی امیركبیر (پلی تكنیك) شد و در رشته مهندسی هسته ای (گرایش مهندس راكتور) در این دانشگاه تحصیل كرد.

 

در حین تحصیل در مقطع كارشناسی ارشد از اعطای بورس تحصیلی وزارت علوم تحقیقات و فناوری برخوردارشد.

پایان نامه مقطع كارشناسی ارشد خود در زمینه فیزیك نوترون در سازمان انرژی اتمی ایران در بخش راكتور گذراند. پس از اتمام دوره كارشناسی ارشد در سال 1375برای انجام تعهد بورسیه به عنوان عضو هیات علمی در دانشگاه محقق اردبیلی شروع بكار كرد.