صداهایی که از این باشگاه می آید برخلاف صداهای معمولی یک باشگاه رزمی است؛"یک دو سه یا حسین، یک دو سه یا علی، یک دو سه یا مهدی ".

گروه ورزشی مشرق - حاج احمد علمایی در سال 1323 در روستای هریس از توابع شهرستان سراب به دنیا آمده اما بیشتر عمر خود را در تهران سپری کرده است.
حاج احمد یکی از انسانهایی است که در میان ما زندگی می کند ولی به باورهایی که ما آنها را فراموش کرده ایم همچنان معتقد است. ارزش هایی همچون سربازی برای امام زمان و ولی فقیه ، شاهد و حاضر بودن شهدا و امام، آثار و تبعات نیکی به پدر و مادر و نماز اول وقت و ...
این انسان وارسته از سنین نوجوانی به ورزش های رزمی علاقه مند شد و در سنین جوانی به درجه استادی در ورزش کشتی کج رسید. (در آن زمان (قبل از انقلاب حدود سال 1335) تنها ورزش رزمی موجود در ایران ورزش کشتی کج بود.) ایشان از سال 1340 به امر مربی گری پرداخته و تا کنون نیز این کار را رها نکرده است.
وی پس از انقلاب و با ورود ورزش رزمی کاراته به ایران، به سفارش یکی از دوستان به فعالیت در رشته کاراته پرداخته و تاکنون موفق به اخذ کمربند مشکی دان 8 شده است. ایشان سبکی جدید با نام رزم انتظاران در فدراسیون کاراته به ثبت رسانده(که تلفیقی از کاراته و کشتی کج می باشد) و کمیته ای را با نام کمیته رزمی مساجد کشور به ثبت رسانده است. به پاس تلاش های ایشان در امر توسعه کاراته ، فدراسیون کاراته ایران دو دان افتخاری نیز به ایشان اعطا کرده است.
این مربی ممتاز کشوری در سالهای متمادی مربیگری، شاگردان بسیاری تربیت کرده که بسیاری از آنان در هشت سال جنگ تحمیلی به شهادت رسیده اند. آخرین شهید باشگاه حاج احمد علمایی، شهید امیر حسام ذوالعلی دارای کمربند مشکی دان یک است که در قضایای فتنه سال 1388 توسط عوامل فتنه به شهادت رسید. عکس شهدای باشگاه همواره در راهروی ورودی باشگاه خودنمایی می کند و زینت بخش این مکان ورزشی می باشد.
تکنیک های رزمی ابداعی و تلفیقی با کاراته یکی از ویژگی های کلاس های حاج احمد علمایی است، حاج احمد در این رابطه و این نوع تکنیک ها می گوید: در این سبک یک نوع تلفیقی از فن های کاراته با فرهنگ ایرانی اسلامی به وجود آمده به این صورت که علاوه بر فن ها و ضربات ابتکاری از کلمات و اصطلاحات ایرانی اسلامی و نام ائمه استفاده می شود.
 
به طور مثال در رشته کاراته و ورزش های رزمی  از اصطلاحاتی مانند اوس و یا کیاکشی استفاده می شود که ما در این باشگاه به جای این لغات از یا علی و یا حسین استفاده می کنیم.
همه ساله در روز نیمه شعبان جشنواره فرهنگی ورزشی از سوی کمیته رزمی مساجد کشور برگزار میشود. امسال نیز این جشنواره در روز نیمه شعبان برگزار خواهد شد و از اهمیت ویژه ای برخوردار است.زیرا امسال مصادف با نیم قرن مربی گری حاج آقا علمایی است.
این پیشکسوت ورزشهای رزمی که همچنان مانند یک جوان 18 ساله ورزش میکند، الگویی مناسب چه از جهت ورزشی و چه از جهت اخلاقی برای جوانان می باشد.
گفتنی است این جشنواره روز نیمه شعبان در ورزشگاه شهید حیدر نیا واقع در خیابان حافظ برگزار می شود.