کد خبر 563511
تاریخ انتشار: ۶ اردیبهشت ۱۳۹۵ - ۲۲:۴۷

همزمان با گسترش حملات شبه نظامیان وابسته به مسعود بارزانی رییس یکی از احزاب استان کردستان عراق به شهر شیعه و ترکمان نشین طوزخورماتو یگان بسیج مردمی (حشدالشعبی) از اعزام هزاران نیروی نظامی و دهها دستگاه خودروی زرهی به منطقه خبر داد.

گروه بین الملل مشرق- همزمان با گسترش حملات شبه نظامیان وابسته به مسعود بارزانی رییس یکی از احزاب استان کردستان عراق به شهر شیعه و ترکمان نشین طوزخورماتو یگان بسیج مردمی (حشدالشعبی) از اعزام هزاران نیروی نظامی و دهها دستگاه خودروی زرهی به منطقه خبر داد.


بنابر این گزارش، فرماندهی نیروهای اعزامی بر عهده "حاج ابوآلاء الولائی" مسئول نظامی گردانهای سیدالشهداء عراق وابسته به حشدالشعبی قرار دارد. درگیری ها در پی هجوم گسترده نیروهای پیشمرگه بارزانی به شهر طوز آغاز شده که طی آن تا کنون 30 نفر از دو طرف جان خود را از دست داده اند. شبه نظامیان بارزانی با استقرار یگانهای توپخانه و موشک انداز محلات مسکونی این شهر را بشدت گلوله باران کرده اند. شهر طوز در جنوب استان کرکوک (شرق) عراق واقع شده و دارای بافت قومیتی - مذهبی ترکمان شیعه می باشد. همزمان با حمله سراسری داعش به عراق این شهر از سوی تروریستها به مدت 4 ماه به محاصره در آمده اما در عملیات گسترده رزمندگان ارتش و بسیج مردمی عراق آزاد شده بود.








(حاج ابوآلاء الولائی فرمانده یگان اعزامی حشدالشعبی به منطقه طوزخورماتو)