کد خبر 559691
تاریخ انتشار: ۳۰ فروردین ۱۳۹۵ - ۱۶:۱۴

گروه‌های تروریستی در شمال غرب سوریه پس از درخواست سرکرده‌ «جیش‌الاسلام» مبنی بر شعله‌ور کردن جبهه‌های جنگ علیه ارتش سوریه اعلام کردند متحد شده‌ و عملیاتی جدید آغاز کرده‌اند.


 به گزارش مشرق، گروه‌های تروریستی در شمال غرب سوریه بار دیگر علیه ارتش این کشور متحد شدند و عملیات جدیدی در شمال لاذقیه آغاز کرده‌اند.

عناصر تروریستی «احرار الشام، فیلق الشام، انصار الشام، شام الاسلام، جیش الاسلام، جیش النصر، جیش العزه، جیش المجاهدین، الفرقه الشمالیه و الفرقه الاولی الساحلیه» با انتشار بیانیه‌ای اتحاد خود را اعلام کردند و گفتند که «عملیات رد المظالم» را آغاز کرده‌اند.

در این بیانیه ادعا شده است که نیروهای دولتی سوریه با هدف قرار دادن اردوگاه‌های آوارگان و بمباران مناطق مسکونی تجاوزهایی را انجام داده‌اند.

در حالی که گروه‌های مسلح با حمله به محور جنوب غرب حلب آتش‌بس را به شکلی بزرگ نقض کردند، در این بیانیه آمده است: «ما در پاسخ به تجاوزات و نقض‌های ارتش اسد اعلام می‌کنیم که اتاق عملیات مشترکی تشکیل داده‌ایم... و پاسخ هر کسی را که گلوله‌ای به سوی خانواده‌های ما شلیک کند خواهیم داد».

همزمان با انتشار این بیانیه و آغاز عملیات تروریست‌ها، برخی رسانه‌های وابسته به آنان مدعی سیطره بر برخی نقاط در شمال لاذقیه شده‌اند اما به نظر می‌رسد انتشار چنین خبرهایی برای روحیه‌بخشی به تروریست‌هاست.

گروه‌های مسلح در شمال لاذقیه که از حمایت مستقیم ترکیه برخوردار هستند، تلاش می‌کنند مناطق تازه‌آزاد شده توسط ارتش را از جمله مناطق کنسبا و اطراف آن را که دارای موقعیت تاثیرگذار در صحنه نبرد شمال لاذقیه است، مجددا اشغال کنند اما تاکنون ناکام مانده‌اند.

تشکیل اتحادهای بی‌ثمر مقابل پیروزی‌های ارتش سوریه

متحد شدن‌های بی‌ثمر تروریست‌ها سابقه‌دار است. بهمن ماه گذشته معارضان اعلام کردند که گروه تروریستی «جنبش نورالدین الزنکی» در حلب سوریه با تروریست‌های «جبهه النصره» متحد شده است.

گروه تروریستی «احرار الشام» نیز اعلام کرده بود در صورتی می‌پذیرد با النصره متحد شود که این گروه ارتباط خود را با القاعده قطع کند.

شعله‌ور شدن جبهه‌های نبرد حلب و لاذقیه

از سوی دیگر، «محمد علوش» سرکرده جیش الاسلام و مذاکره‌ کننده ارشد هیئت معارضان سوی در مذاکرات ژن که تحت الحمایه مستقیم عربستان است، نیز از عناصر تروریستی خواست که جبهه‌های نبرد را شعله‌ور کنند و علیه ارتش سوریه وارد جنگ شوند.

وی همچنین خطاب به گروه‌های تروریستی حاضر در سوریه گفت که نمی‌پذیرد از اهداف «انقلاب» عقب‌نشینی صورت گیرد.

«اسعد الزعبی» رئیس هیئت ریاض در مذاکرات ژنو نیز در اقدامی مشابه علوش از گروه‌های معارض سوری خواسته بود که پاسخ ارتش این کشور را در میدان‌های نبرد بدهند.

منبع: فارس