کد خبر 558389
تاریخ انتشار: ۲۸ فروردین ۱۳۹۵ - ۱۶:۱۸

رئیس رسانه ملی بر لزوم استفاده از روش‌های بصری جذاب و تعامل با مخاطب در شبکه کودک تاکید کرد.

به گزارش مشرق، دکتر سرافراز در مراسم افتتاح رسمی کانال های «پویا و نهال» با تاکید بر رعایت شیوه های اثرگذار در برنامه های این شبکه گفت: تولید انیمیشن های جذاب بومی و پرهیز از الگوهای غیرواقعی و افراطی غربی، خلق الگوهای فکری برای تربیت افراد مستعد و خلاق و قبل از همه لزوم استفاده از روش های تعامل اثرگذار برای آشنایی کودکان با خداوند و مبداء هستی ازجمله این ملزومات است.

رئیس رسانه ملی با اشاره به حضور مجریان کودک در شبکه کودک افزود: بدون شک وجود مجریان کودک و نوجوان در تحت تاثیر قرار دادن نسل جوان و پرورش استعدادها موثر خواهد بود.

تلاش شبکه کودک برای تولید برنامه هایی متناسب با مخاطبان این شبکه  

وی، شبکه کودک را شبکه ای تخصصی برای تولید برنامه هایی متناسب با سنین خردسال و کودک دانست.   

سرافراز با اشاره به اینکه نخستین بار است که برای مخاطب خردسال و کودک برنامه ریزی می شود گفت: در سال های گذشته برنامه خردسالان و کودکان با هم دیده می شد و این خیلی مناسب نبود.

وی با تاکید بر اهمیت تولیدات و برنامه ریزی به صورت مجزا برای خردسالان و کودکان افزود: باید بکوشیم مانند سال های گذشته نباشد تا برنامه ها به ویژه انیمیشن های خارجی که با فرهنگ بومی ما بسیار متفاوت است پخش شود بلکه با افزایش تولیدات داخلی ،برنامه های این شبکه متناسب با فرهنگ مخاطب کودک پیش رود.

رئیس رسانه ملی با اشاره به اینکه جامعه ایران جامعه جوان و بزرگی است، گفت: برای این جامعه بزرگ باید برنامه ریزی ها از مهدهای کودک و محیط های اجتماعی آغاز شود و نیز بر این باوریم که علاوه بر رسانه ملی دیگر نهادهای مرتبط فرهنگی و تربیتی باید در این زمینه همگام باشند تا شاهد نتایج آن از قاب تلویزیون نیز باشیم.

سرافراز نسل جدید را نسلی متفاوت دانست که خیلی با رسانه سر و کار دارد و افزود: باید توجه کنیم برای رسانه ها  چه تلویزیون باشد و چه رسانه های دیگر و چه شبکه های اجتماعی برنامه ریزی کنیم و این رسانه های جدید را رسانه های مکمل بدانیم و اگر می خواهیم برنامه ریزی کنیم همه را با هم در نظر بگیریم تا تأثیرگذاری بیشتری داشته باشیم.

رئیس رسانه ملی با اشاره به ایجاد شورای تخصصی کودک و نوجوان در رسانه ملی گفت: امید است از این پس بتوانیم برای همه شبکه ها به شکل یکپارچه و هدفمند و متمرکز  برای تربیت نسل آینده همچنین برنامه ریزی و برنامه سازی در این زمینه تلاش کنیم که شاید برنامه ریزی برای نسل آینده مهمترین وظیفه ماست.

در ادامه این مراسم معاون سیمای رسانه ملی هم با تشکر از اقدامات صورت گرفته در زمینه برنامه سازی برای کودک گفت: با توجه به مشکلات فنی و بودجه ای سازمان برای راه اندازی کانال های شبکه کودک اقدامات جدی و خوبی صورت گرفته و قرار است برای ایجاد شبکه نوجوان نیز اقداماتی صورت گیرد.

علی اصغر پورمحمدی با ابراز رضایت از تغییرات جدید برنامه های شبکه کودک گفت: نخستین سال است که برای مخاطبان کودک برنامه ریزی می شود و این امر اتفاق مهمی است که تولیدات برنامه ها در این شبکه به سمت تولیدات داخلی و بومی پیش می رود.

وی با اشاره به اینکه در کشورهای پیشرفته برای تربیت خردسالان 1 تا 4 سال اهمیت ویژه ای قائل و  برنامه ریزی می شوند گفت: امید است با ایجاد کانال های تخصصی شبکه کودک و راه اندازی کانال «پویا و نهال» رسانه ملی، در تربیت صحیح نسل آینده موثر واقع شود.   

آغاز پخش رسمی شبکه کودک و نوجوان همزمان با میلاد امام جواد (ع)

مدیر شبکه کودک از پخش برنامه های این شبکه با هویت و شکل بصری جدید همزمان با سالروز میلاد امام جواد (ع)، که در کودکی به مقام امامت رسیدند، از دوشنبه 30 ام فروردین خبر داد.

محمد سرشار در آئین افتتاح رسمی کانال های پویا و نهال شبکه کودک و نوجوان گفت: در شبکه کودک برنامه ها برای سه کانال با نام پویا، نهال و امید به ترتیب برای مخاطب خردسال، کودک و نوجوان تدارک دیده شده که اکنون پخش رسمی دو کانال پویا و نهال فراهم شده است و امروز از لوگوهای این دو کانال رونمایی می‌شود.

وی با اشاره به پخش آزمایشی این شبکه از مهر پارسال افزود: تقسیم بندی برنامه ها طبق مطالعه و نظرسنجی ها صورت گرفته است و قرار است در این کانال ها نسبت پخش برنامه های غیر ایرانی به ایرانی کاهش یابد.

در این مراسم از لوگوی دو کانال «پویا و نهال» با حضور مجریان برنامه های کودک و همچنین کودکان حاضر خانواده شهدای مدافع حرم رونمایی و از خانواده های این شهدا نیز تجلیل شد.

در این مراسم مدیر مرکز پویانمایی صبا نیز حضور داشت.

پیش از این محمد سرشار، مدیر شبکه کودک به تغییرات این شبکه در سال جدید اشاره و اعلام کرده بود که با توجه به مراحل نهایی طراحی هویت بصری جدید شبکه های پویا (خردسال) و کودک (نهال) و همچنین ظاهر گرافیک شبکه کودک و نوجوان، شاهد ارتقای جدی در این شبکه خواهیم بود.

شبکه کودک از مهر پارسال به صورت آزمایشی پخش برنامه های خود را آغاز کرده بود.


منبع: خبرگزاری صدا و سیما