کد خبر 550979
تاریخ انتشار: ۱۱ فروردین ۱۳۹۵ - ۲۳:۲۵

رسانه های وابسته به گروه تروریستی تکفیری ارتش آزاد تصاویری از فرمانده گروه شبه نظامی که خلبان هواپیمای بمب افکن سوخو 24 روس را در آسمان لاذقیه به قتل رسانده بود، منتشر کرده اند.

گروه بین الملل مشرق- رسانه های وابسته به گروه تروریستی تکفیری ارتش آزاد تصاویری از فرمانده گروه شبه نظامی که خلبان هواپیمای بمب افکن سوخو 24 روس را در آسمان لاذقیه به قتل رسانده بود، منتشر کرده اند.


بنابر این گزارش، این فرد که رسانه های مذکور وی را "آلب ارسلان" فرمانده شبه نظامی ترکمن تبار عضو گروه تروریستی تکفیری ارتش آزاد معرفی کرده اند، در راس گروهی بود که سه ماه پیش خلبان هواپیمای بمب افکن روس را پس از جنگنده های اف 16 ترکیه و سقوط آن در حین فرود در منطقه "ربیعه واقع در شمال استان لاذقیه سوریه در آسمان بوسیله توپهای پدافند هوایی به قتل رسانده و جسد وی را مثله کرده بودند.


طبق تحقیقات صورت گرفته، "آلب ارسلان چیلیک" فرمانده‌ تروریست‌های این منطقه که ترکمن خوانده می‌شوند اصلا ترکمن نبود و از اتباع ترکیه است. بسیاری از رسانه‌های ترکیه پیش از این حادثه، از فرزند یکی از شهرداران این کشور نوشته بودند که با ترک کشور، به تروریست‌ها برای جنگ با دولت بشار اسد ملحق شده است. وی پسر «رمضان چیلیک» شهردار سابق یکی از مناطق استان «الازیگ» ترکیه در شرق این کشور است. او پیش از آمدن به سوریه در عراق مشغول همکاری با تروریست‌ها بود و پدرش نیز از این موضوع اطلاع داشت و حتی به آن افتخار می‌کرد.


پیش از پیوستن به جبهه‌ تروریست‌ها در سوریه، او عضو ارشد گروه ناسیونالیست‌های ترک موسوم به «گرگ‌های خاکستری» بود. گرگ‌های خاکستری از جمله گروه‌های نژادپرست و تندروی دارای اهداف قو گرایانه در ترکیه هستند که علیرغم انتقاداتی که مطرح می‌کردند، با حزب اردوغان همکاری نزدیک داشتند و از آنان به عنوان «طناب نجات» اردوغان نام برده می‌شد. حالا اردوغان و حزبش بطور غیرمستقیم با این «گرگ‌ها» همکاری می‌کنند. دولت اردوغان دستور هدف قراردادن جنگنده را صادر می‌کند و افراد مسلح ترک‌تبار نزدیک به رئیس جمهور ترکیه، روی زمین کار را تمام می‌کنند.