دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام اعلام کرد: بر اساس اطلاعات سری و محرمانه ای که به دست ما رسیده آمریکا در صدد است ورود ایران به تجارت جهانی را به انحلال سپاه پاسداران انقلاب اسلامی مشروط کند.

گروه فیلم و صوت مشرق، دکتر محسن رضایی دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام در برنامه تیتر امشب و درباره راهبرد آمریکا در قبال ایران گفت: به نظر می رسد آمریکا در قبال ایران هدف مشخصی ندارد و رفتارهای دوگانه اش از روی بلاتکلیفی است زیرا نمی توان هم دست دوستی دراز کرد و و هم به تهدیدات ادامه داد.

دکتر رضایی با تاکید بر ضرورت استمرار مبارزه با آمریکا اظهار داشت: یا باید در مبارزه با آمریکا ریاضت کشید یا اینکه در حال مبارزه، اقتصاد خود را شکوفا کرد.
 
{$sepehr_media_1442288_400_300}
دانلود

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام در ادامه این پرسش را مطرح کرد که چگونه می شود پهپاد آمریکا را تسخیر و با مهندسی معکوس نمونه های آن را تولید کنیم اما نتوانیم علم را به کالا یا محصول تبدیل کنیم؟ چرا نمی توانیم اندیشه دانشمندان خود را تجاری و به ثروت تبدیل کنیم؟ همه اینها نشان می دهد بخشی از کار ما ایراد دارد که اگر این ایراد رفع نشود امسال هم به پایان می رسد و بیکاری و رکود سرجای خود خواهد بود.

دکتر رضایی درباره منطق مذاکره و ضرورت بده بستان در این فرآیند تصریح کرد: در نظریه بازی ها، سه نوع بازی همکارانه، رقابتی و خصمانه تعریف می شود که امکان برد- برد فقط در بازی رقابتی و همکارانه وجود دارد و در بازی خصمانه نمی توان در پی برد-برد بود و باید پذیرفت بازی آمریکا با ما همواره یک بازی خصمانه بوده است.