کد خبر 543029
تاریخ انتشار: ۱۲ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۴:۵۹

رئیس کمیسیون سلامت و محیط زیست شورای شهر تهران گفت: از یک میلیون و ۸۰۰ هزار موش به یک میلیون و ۴۰۰ هزار موش رسیده‌ایم و امیدواریم تابستان سال آینده در سرشماری‌ها شاهد کاهش چشمگیرتری باشیم‌.

 به گزارش مشرق، رحمت الله حافظی رییس کمیسیون محیط زیست و سلامت شورای شهر پایتخت در اختتامیه همایش روش نوین مبارزه با جانوران مضر شهری که صبح امروز در هتل الوند برگزار شد، با بیان اینکه در موضوع مبارزه با جانوران موذی با اتفاقاتی که در سال گذشته شاهد آن بودیم، کسانی که تولیت این امر را بر عهده داشتند اراده را ایجاد کرده‌اند، اظهار داشت: در این کار افراد و اراده ایجاد شده شرط لازم بود اما کافی نبود اما در حال حاضر اتفاقات خوبی در این زمینه رخ داده است.

وی ادامه داد: از یک میلیون و 800 هزار  موش به یک میلیون و 400 هزار موش رسیده‌ایم  و امیدواریم تابستان سال آینده در سرشماری‌ها شاهد کاهش چشمگیرتری باشیم‌. یک جفت موش 20 کیلو منابع را صرف هزینه می‌کند و با مبارزه با این جانور موذی می‌توانیم در هزینه‌ها کاهش چشمگیری داشته باشیم.

تولید مثل 800 جفت موش در یک سال

محمد حقانی، عضو شورای اسلامی شهر تهران نیز در این مراسم با بیان اینکه باید به جای کاهش موش در شهر تهران کنترلی در جمعیت پایتخت داشته باشیم، اظهار کرد: درسال 1375 ظرفیت زیستی شهر تهران تمام شد اما درواقع طی 19 سال گذشته این جمعیت به شهر تهران تحمیل شده است‌.

وی با تاکید بر اینکه در جهت ارتقای کیفیت زندگی مردم باید کوشا باشیم، اضافه کرد: به طور قطع تنها راه ارتقای محیط زیست مردم، بالابردن شاخص‌های زندگی مردم است.

حقانی با اشاره به اینکه آب و غذا مامن مطمئنی برای موش است، گفت: باتفکیک پسماند از مبداء بسیاری از مشکلات کاهش می‌یابد و سال‌هاست که از تفکیک از مبداء گذشته‌ایم و باید این مسئله به واقعیت تبدیل شود.

این عضو شورای شهر با بیان اینکه درخواست می‌کنیم تا در خصوص موش نیز به آگاه سازی شهروندان بیشتر توجه شود، اذعان داشت: موش در یک سال 700 تا 800 جفت تولید مثل می‌کند و امکان معدوم کردن همه موش‌ها یک جا وجود ندارد اما باید از محلات شهر تهران این کار را آغاز کنیم‌.

باقرصاد: توانسته‌ایم جولانگاه موش را در پایتخت مهار کنیم

باقرصاد قائم مقام خدمات شهری شهرداری تهران با بیان اینکه طی سال‌های گذشته گام‌های موثری را در ارتباط با جانوران مضر شهری در شهر تهران برداشته‌‌‌ایم، یادآورشد: این کار در جهت تذکرات شورای شهر بوده است و به همین منظور برنامه‌های جامعی را آغاز کرده‌ایم تا امروز به نقطه‌ای رسیده‌ایم که جولانگاه موش را توانسته‌ایم در شهر تهران مهار کنیم.

وی با پرداختن به واکسیناسیون پرسنلی که به مبارزه با موش می‌پردازند، ادامه داد: واکیسناسیون پرسنل برای اینکه دچار بیماری نشوند، حائز اهمیت است.

منبع: شهرنوشت